צווי הסגירה שהוציאה משטרת תל אביב היום (שלישי) לשלושה מועדוני החשפנות הגדולים שפעלו בעיר, גרמו לצעירות, שרוקדות וחושפות את גופן במועדונים אלה, לצאת למאבק נגד ההחלטה ובעיקר נגד ארגוני הנשים שהביעו תמיכה בעצם קביעת המשטרה.

אייבי, בת 24, שעובדת בחשפנות כבר ארבע וחצי שנים, והייתה חלק מהצוות באחד המועדונים שנסגרו היום, ובעבר גם עבדה במועדון הפוסי קט שנסגר לאחרונה, מבטיחה מאבק בלתי מתפשר בהחלטה וטוענת כי הדבר פוגע בפרנסתה. 

"לא ניתן לזה לקרות" היא מבטיחה "אנחנו החשפניות רוצות להיאבק על הזכות שלנו להמשיך ולעבוד בתחום בצורה מוסדרת. אנחנו התעוררנו לבוקר קשה, בו קיבלנו הודעה ביום אחד שאנחנו לא יכולות לעבוד יותר. שללו מאיתנו את חופש הבחירה וחופש התעסוקה במה שאנחנו רוצות ואוהבות לעשות. הארגונים ה'כאילו פמניסטיים', שמחו על הסגירה של המועדונים ואיבוד מקומות העבודה שלנו. איך אפשר לשמוח על דבר כזה? אין לי עבודה ואני לא יכולה לפרנס את הבית שלי, ובעתיד גם את המשפחה שתהיה לי".

מה שאת עושה זו חשפנות או זנות?
"חשפנות. אני רקדנית אקזוטית. אני לא מבצעת שום מעשה זנות במקום העבודה שלי, זה לא קיים. אין חדרים פרטיים. ריקוד ה'לאפ דאנס' נשלל בשנה שעברה. אנחנו רוקדות בישיבה על הברכיים ולא מתחככים באברי המין, בדיוק כפי שהנחו אותנו".

יש החלטה של פרקליט והנחייה מפורשת.
"אף אחד לא שאל אותנו גם בנוגע לזה אבל קיימנו את ההחלטה. לכל אחת מאיתנו יש את הזכות להסכים או לא אם לקוח מנסה לגעת בגוף שלנו . זה הרצון שלנו וזה לא פסול בעיננו".

האם סגירת המועדונים תביא לחיסול החשפנות?
"לא. אנחנו לא ניתן לזה להיעלם. אנחנו נמשיך ונלך לבית המשפט, ולאיפה שצריך עד שיתנו לנו את הזכות לעשות עם הגוף שלנו כרצוננו. אף אחד לא הטריח את עצמו לשאול את כל אחת מהבחורות, מה דעתה על מה שהיא עושה. כל הארגונים האלו לא פגשו אף אחד מאיתנו ולא שאלו מה אנחנו רוצות באמת".

ובמידה ובית המשפט יאשש את ההחלטה?
"אם לא תהיה ברירה נקים מועדון משלנו. זו גם תרבות וגם אומנות אני אישית אוהבת את זה. אני אוהבת לרקוד על במה במועדון ולא ניתן לזה להיעלם בשום אופן".

מוקדם יותר היום, התראיינה סאני (שם בדוי), עובדת בחשפנות שמקום עבודתה נסגר במפתיע, לתכנית "יהיה בסדר" בגל"צ והתייחסה למצב החדש. "סגרו את כל המועדונים בבום, מהיום להיום, ואין לנו כרגע עבודה. כבר שנתיים שאין חדרים במועדוני חשפנות", אמרה סאני. 

עוד הוסיפה: "אנחנו אוהבות את העבודה שלנו, אף אחד לא הכריח אותי לעבוד בזה. זו הייתה הבחירה שלי. אני ויתר העובדות עצובות כי זה לא הגיוני שישלחו אותנו הביתה בלי הודעה מראש. יש נשים שמפרנסות את המשפחות שלהן. זכותנו לגופנו". 

לטענות כי העבודה היא בעלת השפעה נפשית קשה על העובדות, הגיבה: "לחלק מהנשים זו האופציה הכי טובה לחלק מהנשים זו האופציה הכי קלה. זה מאפשר לחיות חיים טובים יותר מאשר לא הייתי עובדת בזה. אני יכול לממש את השאיפות שלי בעזרתן. אני לא מרגישה תחושת השפלה, התחושה שאנחנו מקבלות במועדון היא תחושה ששומרים עלינו".

בנות בתחום, היא טוענת, נמצאות שם לא פעם מבחירה: "בשנתיים האחרונות אין שום קשר לזנות ואין כמעט מגע עם הלקוח. אנחנו רקדניות, אבל זה לא העניין - זכותה של אישה על גופה, לא מפשיטים אותה בכוח אבל גם לא מלבישים אותה בכוח. לכן, אנחנו דורשות לבטל את צו הסגירה. אנחנו איגוד, התאחדנו, ונמשיך לעסוק במה שמאפשר לנו לחיות חיים טובים יותר".

"גם אם אישה מגיעה מרקע אומלל, יש לה פה מקום שהיא יכולה להתקיים ולהתפרנס ממנו, וזה חשוב. ברגע ששוללים את המקום, התופעה לא תיעלם הזנות לא נגמרה מקצועות המין לא נגמרו פה מי שחושב ככה משלה את עצמו. המקומות החוקיים מאפשרים סביבה בטוחה. זה לא ימנע את התופעות האלה אלא רק יהפוך אותם למסוכנות יותר.מחר אני חוזרת להתפרנס ממשכורת שקשה להתפרנס ממנה. אעבוד בעבודות זמניות. יש נשים עם ילדים שזו האופציה היחידה שלהן ושללו אותם", סיכמה.

כאמור, המשטרה סגרה אתמול שלושה מועדוני חשפנות בתל אביב בצווים מנהליים, ביניהם מועדון הבייבידולס, שאנדו וגוגו. הפעילות בוצעה בהתאם להנחיית פרקליט המדינה, בעניין מדיניות האכיפה בעבירות הנלוות לזנות ובכלל זאת, איסור ביצוע פעילות ״לאפ דאנס״ אשר לגביה נקבע כי בנסיבות מסוימות מהווה מעשה אסור. הנחיית פרקליט המדינה בעניין זה נועדה להתוות את מדיניות רשויות האכיפה והתביעה בטיפול בתופעות פליליות נפוצות הנלוות לזנות.

כזכור, פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, פרסם בחודש אפריל הנחיה מעודכנת בעניין מדיניות האכיפה בעבירות הנלוות לזנות, בהן שירותים מיניים המוענקים במועדוני חשפנות (לאפ-דאנס). ההנחיה נועדה להתוות את מדיניות רשויות האכיפה והתביעה בטיפול בתופעות פליליות נפוצות הנלוות וקשורות לזנות: סחר וסרסרות בבני אדם, שירותים מיניים המוענקים במועדוני חשפנות ופרסום שירותי זנות או הצעות לעיסוק בזנות.