יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום, הודיע היום (שלישי) כי הארגון העניק לנגיף הקטלני את השם החדש - קוביד 19. בנוסף, התייחס לנסיונות הארגון לבלימת התפשטות המחלה."ייתכן כי החיסון הראשון נגד נגיף הקורונה יהיה מוכן לשימוש בעוד 18 חודשים. אנו משתמשים בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להלחם במחלה", אמר טדרוס. 

בתוך כך, בהלת מפני הנגיף הקטלני והתפשטותו ברחבי העולם נמשכת. משרד הבריאות הישראלי עדכן כי נכון להיום, 140 מטופלים בישראל נבדקו בחשד לתחלואה בווירוס. בכל המקרים, בדיקות המעבדה שללו את החשד להימצאות הנגיף. עם זאת, במשרד הבריאות שבו והדגישו כי "הנחת העבודה היא שנגיף הקורונה יגיע לישראל והמערכת ממשיכה להיערך סביב תרחיש זה". 

בנוסף, מסר המשרד כי יצאה הוראה להגדיל את קיבולת מספר הבדיקות במעבדה המרכזית בתל השומר, וכן שבכוונתו להכשיר בימים הקרובים שלוש מעבדות נוספות לבדיקות ואימות נגיף הקורונה - בבתי החולים סורוקה בבאר שבע, הדסה בירושלים ורמב"ם בחיפה. בנוסף, צוין כי "המשרד פנה למשטרת ישראל לבדיקת המקרים במסגרת תופעה של חדשות כוזבות, 'פייק ניוז', שמופצות ברשתות החברתיות וגורמות להטעיה מכוונות". 

עם זאת, יש מי שמנסים להרגיע את הפאניקה שמעורר הנגיף, ולחדשות סביב התקדמות פיתוח החיסון, הצטרפה חוות דעת של צ'ונג ננשן, מומחה בכיר למחלות זיהומיות בסין, שהסביר כי הוא סבור שהנגיף ייעלם לקראת חודש אפריל. "אני מקווה שעניין הקורונה יהיה מאחורינו בסביבות אפריל", אמר צ'ונג ל"רויטרס" והוסיף כי מספר מקרי ההידבקות החדשים נמצא בירידה בחלק מהמקומות. המומחה, שהתפרסם בעקבות מעורבותו במיגור נגיף הסארס בשנת 2002, מקווה שהחודש יירשם השיא בהדבקה בוירוס ואחריו תחול ירידה.