ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע לתכנית 'האולפן הפתוח' בערוץ 20 עם בועז גולן, כדי לענות לשאלות צופים, והגיב תחילה לפגישתם של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כשאמר כי לדעתו זו "נקודת שפל ובושה וחרפה". 

"אחרי שלוש שנים שפעלתי אצל הנשיא טראמפ כדי להביא את תוכנית המאה, שמכירה בכל ההתיישבות, הולך ראש הממשלה לשעבר של מדינת ישראל, שהוא יועצו הקרוב של גנץ אגב, כדי לחבל בתכנית הזו". אמר נתניהו וציין כי "הוא הציע למסור את הכותל המערבי כשכיהן בתפקידי אז זה לא מפתיע אותי".

נתניהו המשיך לדבר על הבדלי המדיניות בינו לבין יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ואמר כי "כל התכניות האלה של השמאל הישראלי הן עקומות וגנץ עומד לשכפל אותן. לפני שטראמפ הביא את תוכנית המאה, לפיד הציע למסור את רוב השטחים ולהשאיר מובלעות במעט מקומות. אני ביקשתי מהנשיא טראמפ שיעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים והוא עשה את זה, ביקשתי ממנו שיכיר בריבונותינו בבקעת הירדן והוא עשה את זה, וכך גם בריבונותינו בגולן".

"זה לא במקרה" המשיך נתניהו וציין כי "עכשיו כולם רואים את המתווה. במקום שאנחנו נדרש תנאים תמורת כניסה למשא ומתן, התמונה התהפכה. הפלסטינים צריכים להכיר בישראל כמדינה יהודית, לוותר קליל על זכות השיבה, לפרז את רצועת עזה, לפרק את החמאס מנשקו, וזה רק חלק קטן. אתה רואה שהם לא יקבלו את זה. כל התנאים האלה צריכים להיות מאושרים רק על ידי ישראל וארה"ב. סיכמתי עם טראמפ בנפרד שארה"ב תכיר בריבונות ישראל בבקעת הירדן, צפון ים המלח וכל היישובים היהודים, גם אם אבו מאזן לא יסכים לזה".

בנימין נתניהו, דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
בנימין נתניהו, דונלד טראמפ. צילום: רויטרס

אז אתה אומר בעצם שגנץ לא יוכל להקים ממשלה?
"גנץ יוכל להקים ממשלה בוודאות עם הרשימה המשותפת. הם בנו את הבלוף הזה שנקרא כחול לבן, ואין להם מתמטית את היכולת להקים ממשלה בלי התמיכה של אחמד טיבי. אם האנשים ששומעים אותי עכשיו, ליכודניקים וימין רך, יצביעו לליכוד, אנחנו מנצחים".

גנץ אמר שהרשימה המשותפת לא תהיה חלק ממשלתו, מה אתה אומר על כך?
"הוא ממשיך להטעות את הציבור. לגוש השמאל יש ביחד 53 מנדטים אז הוא חייב לקבל מנדטים מהרשימה המשותפת. אפילו אם בנט ושקד יצטרפו, וזה עוד סיבה להצביע לליכוד, זה לא יספיק לו כדי להיות ראש הממשלה. היו מגעים בין בנט ושקד לגנץ, ואני אומר את זה בצער רב. הם לא הסכימו להגיד באופן חד משמעי שהם לא יצטרפו לממשלה עם כחול לבן".

אז אין סיכוי כבר לממשלת אחדות?
"אנחנו מאוד קרובים להקמת ממשלה לאומית, חסר לנו רק מנדט או שניים. הרבה יותר קרובים מגנץ".

מה הסיבה שאנחנו בבחירות בפעם השלישית?
"הסיבה היא משום שליברמן הביא אותנו למצב הזה. הוא מנע ממני להקים ממשלה מספר פעמים. אם כל מי ששומע אותי ילך להצביע יש לנו 61 בלי ליברמן".

מתי נראה פירות אמיתיים מאסדת הגז?
"השנה אנחנו מקבלים 5 מיליארד ש"ח, בסך הכל הגז הזה יכניס לקופת המלאה בין 150 ל-200 מיליארד שקל ב-20 השנים הקרובות. עם זה נממן את בתי החולים, בתי הספר, הקשישים, החולים ועוד. שמעתי שכחול לבן אמרו שהם גם יתנגדו לזה, אבל יש קאץ' אחד. הם רצו להשאיר את הגז באדמה. אני נאבקתי בשביל הגז הזה ובני גנץ היה משאיר אותו באדמה".

אסדת 'לוויתן'. צילום: מרק ישראל סלם
אסדת 'לוויתן'. צילום: מרק ישראל סלם

"אני ריכזתי את כל גופי הממשלה כמיטב יכולתי כדי לבלום את כניסת הנגיף לארץ" אמר ראש הממשלה על בהלת נגיף הקורונה, שממשיך להתפשט ברחבי העולם והוסיף כי "זה לא ייאמן אבל נכון לרגע זה הנגיף עוד לא הגיע לארץ, וזאת בניגוד לעשרות מדינות ברחבי העולם. זה כמעט בלתי נמנע שזה יגיע. אני קורא לציבור - תעשו מה שהרשויות מבקשות, אל תסעו למקומות שמומלץ לא לנסוע. בניגוד ליאיר לפיד ויעל גרמן שאמרו שמערכת הבריאות בישראל היא מהטובות בעולם אבל לא היו מוכנים לתקצב את זה כשהיו בממשלה. אנחנו, ממשלת הליכוד, פתחנו עכשיו בתי חולים באשדוד ובקריות, ופקולטות ללימודי רפואה באריאל ובצפת. אני גאה שאני מוביל יחד עם חבריי את המדיניות הזאת שבאה מתוך עוצמה וגאווה. תראה מה זה עושה עם הנשיא טראמפ והנשיא פוטין".

על המצב הביטחוני מול רצועת עזה, אמר נתניהו כי "אנחנו פועלים מול החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה. מזכיר שלפני כמה שבועות חיסלנו את המנהיג של הג'יהאד. בעוטף עזה יש שיא של צמיחה, שיא לביקוש לדירה. אני אומר לך כראש ממשלה שאני לא ממהר לצאת למלחמה, להכות בתופים ולחצרץ בחצוצרות. אנחנו מכינים לחמאס את הפתעת חייהם. אם הם לא יתעשתו הם יקבלו מכה קשה. תזכור מה אני אומר".

"מה שטוב לימין זה שיילכו אחרי המדיניות שאני הבאתי" ציין עוד נתניהו ואמר כי "הכוח הגדול שלי זה שיש לי שליטה על דעת הקהל בארה"ב, שהיא הכוח הגדול בעולם בימים אלה. אני התראיינתי לתקשורת האמריקאית מאות פעמים בשנים האחרונות, ושם נותנים לדבר בניגוד לערוצים אחרים בישראל. ועשרות מיליוני אמריקאים יתגרו אותי ואני מדבר בשפתם, מבין אותם והם מבינים אותי. כשאני הלכתי נגד הנשיא אובמה, מה שלא עשו בתולדות המדינה".