משבר הקורונה: מנכ"ל המועצה לצרכנות עופר מרום פונה ליבואני מוצרי החשמל והאלקטרוניקה (כמו תדיראן, המילטון, ניופאן ואחרים), בבקשה שלא לנצל את בהלת הקורונה והמחסור המסתמן באספקת מוצרים מסין להעלאת מחירים. 

בשיחה עם "מעריב" סיפר מרום: "בימים האחרונים הגיעו אלינו עשרות פניות של צרכנים שקבלת המוצרים שהזמינו התעכבה. אני מבין את הסיבה לכך ונעשה ככל יכולתנו לעזור. גם הנטייה להעלאת מחירים על רקע מגמות דומות בסין היא מובנית ואין בדעתנו להתערב בהיצע ובביקוש, שהם חלק מכוחות השוק".

"עם זאת", הוסיף מרום, "אני פונה לכל היבואנים שלא לנצל את המצוקה של קונים הזקוקים במיוחד למוצרים כמו מקלות הליכה, מכשירי אלקטרוניקה חיוניים ועוד בבקשה שלא להעלות מחירים. היבואנים יעשו יפה אם יעניקו קדימות לצרכנים מוחלשים כמו קשישים".

בתשובה על השאלה כיצד הוא מציע לצרכנים לנהוג, אמר מנכ"ל המועצה: "אני לא יכול לקבוע אם בהלת המחירים היא זמנית, אבל אני בהחלט ממליץ למי שיכול - להמתין. זה לא הזמן להחלטות חפוזות. מצד שני, אם חלק ממחירי הנופש צונחים, אין סיבה שלא לנצל את הרמה הנמוכה".

מרום מספר כי בישיבת דירקטוריון המועצה ציין הדירקטור אלי גינזבורג כי מחירי הנופש צנחו בעשרות אחוזים. "מובן שאני לא ממליץ על טיסות למזרח, אבל אין סיבה שלא לטוס למקומות אחרים", אמר. מרום ציין עוד כי הגיעו אליו מאות פניות של נוסעים המבקשים לבטל טיסות לתאילנד ולמקומות אחרים למזרח אבל נדרשו לשלם את מלוא המחיר. "באחד המקרים התברר שמדובר בטיסה של גמלאים. התערבנו, וחלק מהתשלום הוחזר. סוכני הנסיעות חייבים לנהוג ברגישות ובמקרים מיוחדים ללכת לקראת הטסים. בסופו של דבר זה ישתלם להם בטווח הארוך".