במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שבפרקליטות שוקדים על סיום תיק חקירה במרכזו חשד לעבירות מרמה שביצעה לכאורה קצינה בדרגת רפ"ק המשרתת במרחב נגב במשטרה.

על פי החשד, הקצינה רפ"ק מזל אסטרחן, שכיהנה עד לאחרונה כראש מפלג החקירות של מרחב נגב במשטרה, דיווחה על שעות עבודה כאשר בפועל היתה בעיסוקיה הפרטיים באותן שעות מחוץ למקום העבודה.

נבהיר כי הקצינה נחקרה כבר לפני כחודש באזהרה ובעקבות חקירתה החליטו במשטרה על הוצאתה לחופשה כפויה מהעבודה. עתה כך עולה שוקדים במח"ש על סיום החקירה ובקרוב יועבר תיק החקירה לבחינת הפרקליטות כדי לקבל החלטה בעניינה.

נציין, כי בעברה של הקצינה החשודה אירוע נוסף מלפני כעשור בעת ששישמה כראש מפלג תשאול בימ"ר נגב, בעטיו נאלצה לשלם פיצוי לחוקר אתיופי וזאת אחרי שבתלונה שהוגשה נגד למח"ש נטען נגדה כי אמרה אמירה גזענית כלפיו וכינתה אותו שחור.

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר: "לפני כחודש חקרה מח"ק קצינה בדרגת רפ"ק בחשד לקבלת דבר במרמה. על פי החשד, הקצינה דיווחה על שעות עבודה כאשר בפועל היתה בעיסוקיה הפרטיים מחוץ למקום העבודה. החקירה במח"ש עדיין נמשכת ובקרוב תועבר לקבלת החלטה".

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות חקירה שנפתחה במח״ש ועודנה מתנהלת בימים אלו, הוחלט בשלב זה על הוצאת הקצינה לחופשה כפויה (חופשה קצובה בזמן ולא השעייה כפי שנטען). עם סיום החקירה ובהתאם לממצאיה, ייבחן עניינה בשנית".