מערכת לייזר ליירוט רחפנים של חברת רפאל סיימה סדרת ניסויים מוצלחת, כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. במסגרת סדרת הניסויים שנערכו לאחרונה בדרום הארץ, מערכת ה"Drone-Dome-L" ביצעה יירוט מוצלח של מל"טים מרובים, וכן מטרות בזמן תמרון, באמצעות קרן לייזר. שלבי היירוט כללו איתור יעד, מעקב באור יום ובתנאי לילה, ולבסוף, יירוט ע"י קרן לייזר רבת עוצמה.

ברפאל מדווחים על השלמת סדרת ניסויים מוצלחים במערכת הגנה שמיועדת להתמודד וליירט להקות רחפנים.

DRONE-DOME-L מערכת ההגנה החדשה של רפאל מבוססת על יירוט באמצעות לייזר, הצילחה במסגרת סדרת הניסויים ליירט מספר מטרות שונות ומרבות בתוכן להקת רחפנים.

המערכת כל אומרים ברפאל פועלת באופן יעיל ביום ובלילה כאחד והיא למעשה סוגרת מעגל מלאה על המטרה מאיתור היעד, ביצוע מעקב אחריו, או מספר מטרות במקביל, ולבסוף יירוט שלו באמצעות קרן לייזר חזקה. חברת רפאל פרסמה תיעוד וידאו מהיסוי שנערך בדרום בו פגעה המערכת בשלושה רחפנים שסומנו כמטרת אויב.

המערכת הזו כבר נמכרה למספר מדינות בעולם בתוכן גם בריטניה.

תת אלוף במיל', שחר שוחט לשעבר מפקד מערך ההגנה האווירית של צה"ל והיום בכיר ברפאל אמר לאחר הניסוי:" מדובר בניסוי מוצלח מאוד, זוהי המערכת המתקדמת ביותר בעולם ליירוט רחפנים, במהלך הניסוי בדקנו יכולות רבות כנגד רחפן בודד ומספר רחפנים במקביל"

המערכת לדברי שוחט תפקדה בהצלחה רבה, כאשר בהתייחסות לטכנלוגיית הלייזר הוא הוסיף: "היכולת הייחודית שפותחה ברפאל מאפשרת עקיבה מדויקת על מטרה נעה ומתמרנת לטווחים ארוכים ומאפשרת למקד את קרן הלייזר בצורה טובה ובכך לאפשר פגיעה יעילה במטרה".  

המערכת עצמה מיועדת להתמודדות עם מגוון של איומים בתחום האוויר הקרוב לקרקע, תחום שבשנים האחרונות הפך למאוד רלוונטי לשדה הקרב המודרני, ביכולות צה"ל מצד אחד, אך מנגד גם בחמאס ובחיזבאללה הבינו מאוד את הפוטנציאל בפיתוח אמצעי לחימה יעיל זול וזמין מאוד, לעיתים בהסבת כלי טייס זעירים ורחפנים שניתן להשיג בשוק האזרחי ולהסב אותם לתחום צבאי.

ה- DRONE DOME   אמורה לספק מענה לרחפנים ולמטוסים זעירים ללא טייס, ולא למל"טים גדולים יותר. המערכת מיועדת לשפר את ההגנה על מתקנים צבאיים, כוחות מתמרנים וגם בהגנה על יעדים אזרחיים בעלי חשיבות לאומית כמו מאגרי אנרגיה, תשתיות אסטרטגיות נמלי תעופה וים.