אלימות בבית הספר: במהלך שיעור בנושא אלימות בבית ספר יסודי באזור לכיש תקף תלמיד בן תשע באלימות שתי מורות. על פי הידוע, במהלך שיעור שהתקיים בכיתה בה לומד התלמיד, העבירה מורה ממלאת מקום שיעור בנושא אלימות. בשלב מסוים, החל התלמיד להשליך כיסאות לחלל הכיתה וגם כשנתבקש להפסיק את מעשיו - לא התרצה והמשיך להשליך כיסאות.

כשהמורה התקרבה אליו על מנת להטיל מורא כלפיו, התלמיד הלם באגרופיו בבטנה, והחל להשתולל בכיתה. בשלב הזה יצאה המורה החוצה והזעיקה למקום את המדריכת מוגנות של בית הספר, וכשזו נכנסה לכיתה וניסתה להרגיע את התלמיד, הוא הדף אותה לאחור על פי הנטען, והטיח את ראשה בקיר.

כתוצאה מכך המדריכה נפלה לרצפה והתעלפה. מנהלת בית הספר והצוות החינוכי הוזעקו לכיתה הם הזעיקו למקום את מד"א, וצוות רפואי העניק טיפול ראשוני לשתי המורות ובסיומו הן פונו לבית החולים אסותא באשדוד להמשך טיפול ובדיקות.

בעקבות האירוע החמור, ערך מחוז הדרומי של משרד החינוך המפקחת והצוות החינוכי שיחה מעמיקה שהובילה להחלטה כי לאור נסיבות האירוע ובשל מורכבותו, הוא יטופל בצורה החמורה ביותר. התלמיד הושעה מהלימודים בשלב הזה.

משרד החינוך מסר בתגובה לאירוע כי "מדובר באירוע קשה וחמור מאוד. התלמיד הושעה מבית הספר ועניינו הועבר להמשך טיפול של ועדה מקצועית. בשל סיבות שקשורת בצנעת הפרט המשרד מנוע מלהכנס לפרטים. המחוז ובית הספר מלווים את ממלאת המקום ואת המדריכה שנפגעו".

מחקר שהתפרסם לפני מספר חודשים ונערך בקרב מדינות ה־OECD, דירג את ישראל כמדינה שבה שיעור האלימות במערכת החינוך גבוה פי שישה מזה שבמדינות המערב. על פי המחקר, 26% מהמורים בכיתות ז’ עד ט’ בישראל דיווחו על אלימות מילולית או איומים כלפיהם, בעוד הממוצע במדינות ה־OECD עומד על 14% בלבד. אשר לאלימות פיזית, המצב רע עוד יותר: 13% בישראל לעומת 2% במדינות המערב.