לאחר הפרסום היום (רביעי) אודות בחירת הרכב השופטים שידון בתיקיו הפליליים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בראשות השופטת רבקה פרידמן פלדמן לצד השופטים עודד שחם ומשה בר-עם, הגיבו בכירים במערכת הפוליטית ובמערכת המשפט לבחירה.

עו"ד ציון אמיר אמר לגל"צ: "אין לנתניהו סיבה מיוחדת לשמוח. השופטת פרידמן-פלדמן נתפסת כמחמירה, וגם השופט שחם, שגדל בביהמ"ש העליון". עו"ד ששי גז אמר לתחנה הצבאית: "שמפניה נתניהו לא ישתה במשפט הזה. אלה שופטים לא קלים".

השר יריב לוין התראיין אף הוא לגל"צ ואמר: "מדובר בתיקים שאסור היה לשלוח לבית המשפט, מקומם בקושי בוועדת האתיקה. חוסר צדק משווע".

בכירים במערכת המשפט אמרו למעריב: "מה שקובע זה ראש ההרכב, מדובר בשופטת שקולה ויסודית שלא מסתנוורת ולא מחשיבה עצמה יותר ממה שהיא. היא גם לא מתלהבת מבעלי השם וההון".

כאמור, בראש ההרכב תעמוד השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, אשר בין השנים 2004-2012 שימשה כסגנית נשיאה של בית משפט השלום בירושלים, ומ-2012 משמשת כשופטת המחוזי. בעבר עמדה בראש ההרכב שהרשיע את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשת טלנסקי. בשנת 2009 ניסה אדם לתקוף אותה בבית משפט השלום בירושלים, ונעצר בידי מאבטח. 

לצדה ישבו השופט עודד שחם ומשה בר-עם, המכהנים כשופטים מחוזיים מאז אוגוסט 2012. בר-עם ספג בשנת 2012 ביקורת מבית המשפט העליון על כך שסירב להפנות צעיר אלים לטיפול שיקומי.

שחם נחשב לשופט ליברל והומניסט, בעבר התנגד לגירוש אמו של מחבל מהארץ. ‏הוא ישב במשפטו של צחי הנגבי בפרשת המינויים הפוליטיים וסבר שיש להרשיע אותו בעבירות של שוחד והפרת אמונים - אך נותר בדעת מיעוט. בר-עם נחשב לשופט אקטיביסט ומקשה בהליכים בחקירות נגדיות.