הכתב המשפטי של חדשות 12, גיא פלג, שוחח היום (רביעי) בתכניתו ב-103FM עם מאזין שהעלה את סוגיית בר רפאלי, שהורשעה בעבירות מס חמורות ותבצע עונש של תשעה חודשי עבודות שירות בלבד, בזמן שאמה, ציפי, תרצה שישה עשר חודשי מאסר בבית הכלא במקומה.

"אני קורא את ההסדר של בר רפאלי ואני מגיע למסקנה שהפשע משתלם, כדאי להעלים מס במדינת ישראל" פתח המאזין את דבריו והוסיף כי "אתה קורא את המספרים ואתה משתגע. אני מצטט לך ממה שפורסם אתמול בידיעות אחרונות – 'כתב אישום נגד רפאלי על התחמקות במזיד ובמרמה בסיוע אמה ציפי, ואביה רפי, מתשלום מס על הכנסות בהיקף של לפחות 32 מיליון שקל בין השנים 2007-2014'. עכשיו אני מסתכל מה היא תשלם, היא תשלם 4 מיליון שקל מס ו- 8 מיליון שקלים מיסים, בסה"כ 12 מיליון שקלים. העלמת 32 מיליון שקל, המינימום לפי 50 אחוז מס היה צריך להיות 16 מיליון - זה המינימום בלי קנסות ובלי כלום".

"לפי מה שאני מבין" ענה פלג "גם לי יש איזשהו בלבול עם המספרים בכל מה שקשור לבר רפאלי, היא תשלם 
את שומת המס המלאה. אני לא יודע איזה חשבון עושים ולפי איזה שנים, אבל היא גם לא תערער על השומה שנקבעה לה. במובן הזה לא עושים לה שום הנחה או טובה, בתיקי מס יש מינוח שנקרא 'הסרת מחדל', כלומר, בתיקים פליליים יש משמעות גדולה שאתה מגיע לבית המשפט והמדינה אומרת אנחנו עכשיו דנים רק בעונש, אבל בעניין המחדל, המס שהועלם ממס ההכנסה, הגענו להבנות והנאשם משלם את השומה שנקבעה לו".

"מס הכנסה לא עושה לבר רפאלי גרם של הנחה" המשיך פלג "כעונש על המעשים שלה ושל אמא שלה, ציפי תלך כלא לתקופה. בכל זאת אישה לא צעירה ללא עבר פלילי - ללכת לשנה וחצי לכלא זו לא קייטנה. בר תבצע 9 חודשים של עבודות שירות, לאמא לשלושה ילדים קטנים, שאחד מהם תינוק בן חודשים בודדים, זאת לא מתנה. ולקבל קנס בנוסף לשומה של 4 מיליון שקלים, זה סכום נכבד. אני מתקשה לראות בית משפט שהיה שולח למאסר אמא  לשלושה ילדים קטנים על עבירות מס, לא מדבר על אישום ברצח או באונס או בעבירות של פשע חמור".

"קיבלתי הודעה מפרקליט שהיה פרקליט במיסוי וכלכלה בפרקליטות, והוא מדגיש ומבהיר שעבירת המס היא על ההכנסות ושומת המס היא על הרווח" הסביר פלג "כלומר, אם הופיע בכתב האישום שיש אי דיווח, העלמת הכנסות של 16 מיליון שקלים, הרי שהשומה היא בערך 50 אחוז - 8 מיליון שקלים. זה הפער בין כתב האישום לבין השומה. כלומר, אם הנתונים שבידיי נכונים, אי הדיווח של בר רפאלי הוא על 16 מיליון והשומה שלה היא 8 מיליון. בית המשפט קבע שהיא השומה שהיא צריכה לשלם".

"לפי הבנתי, היא שילמה את השומה, שבשפה המשפטית זה נקרא הסרת מחדל, וחוץ מזה כקנס על המעשים הפליליים שלה ושל אמה, במסגרת הסכם הטיעון שייחתם. כשייחתם, אם ייחתם, היא תשלם עוד 4 מיליון שקלים קנס. נראה לי שכלכלית היא לא עשתה עסקה טובה, מי שמרמה את רשויות המס ונתפס - משלם גם בכסף וגם בחירותו", סיכם פלג.