בימים הקרים בשנה, ניסו אמני ישראל לנצל את הוואקום הקל שנוצר בתעשיית המוזיקה לאחר שנגמר "הכוכב הבא" בזכייתה של עדן אלנה ועד עונת החגים והקיץ, בסינגלים שיחממו את החורף.

אושר כהן, אחד היוצרים המוכשרים שכוכבו דרך בתקופה האחרונה, חבק השבוע אלבום חדש – "חיכיתי לך" . כהן הוא לדעתי אחד השנסונרים הבולטים של הפופ הים תיכוני כיום. הוא מגולל בשיריו סיפור מלא רגש ועוצמה, לרוב על פרידה כואבת ואו אהבה פורחת, עוטף את השירים בלחנים מקוריים שלא כל כך נופלים לטרנדים מובהקים על אף שלעיתים הם נשמעים ממוסחרים ובעיקר מגיש ברגש וכנות טוטאליים את שיריו.

האלבום כולל טעימה מהרבגוניות המאפיינת את כהן: הוא רוקר, הוא בלוזיסט, הוא מסלסל במוואל כשצריך והוא מצליח, בשירים כמו "ציפרלקס" (שיר חברתי המתאר את הריאליזם הנוכחי), "ביי", "מה את עושה לי", "עצבים בגוף" ו"חיכיתי לך", להראות כי הוא מצא את המינון בין רדידות ושטחיות לבין עומק ורצינות, שילוב מנצח במפה המוזיקלית העכשווית.

איזו מלודיה יפה, איזה טקסט עדין, רך ומלא בתשוקה נמצאים בשירה החדש של להקת "רוקפור" – "ובינתיים בעיר" מתוך אלבומה החדש של הלהקה, "ארץ עיר" העתיד לראות אור בקרוב. השיר שומר על הקו הידוע והאהוב של הלהקה, זה שממזג בין סאונד פופ בריטי של הסיקסטיז לבין רוק ניינטיזי של מועדון ה"רוקסן". 

קולו של סולן הלהקה, אלי לולאי, עדיין מצליח לרגש ולגעת ובכלל, הנאיביות הרומנטית בשיר היא מהסוג שאין בשירים היום ולכן השיר גורם לעצור, להאזין ולהיזכר בימים שרוקנרול היה אמיתי, שהסאונד נשמע חי והטקסטים היו פשוטים אך נוגעים עמוק בנשמה.

דורון רפאלי, היוצר, זמר, מפיק מוזיקלי והמתופף המיתולוגי של להקת "אטרף", השיק השבוע שיר חדש בשם "יושב כאן על הבר", שיר חדש מפרויקט חדש – "המפתח". אני חייב להודות שהתאהבתי בשיר משמיעה ראשונה.

 הביצוע קצת קודר בהתחלה אך לאורכו של השיר הוא מתגלה  כמלא חום וחספוס, כשרפאלי מציג את עצמו בצורה הכי פגיעה, רגישה ושברירית אך לצד זה גם איתן, מלא כוחות ואופטימיות, שילוב שלא קל למזג אותו אך בשיר הזה הוא יוצא בדיוק מושלם.

הלחן הרוקי, מעט אולדסקולי, אך קליט ותופס את האוזן ובכללי השיר עצמו הותיר בי טעם של עוד מיצירותיו האישיות של דורון רפאלי בגרסת הסוליקו.

כמו בלוזיסט אמיתי מארה"ב, שועט עומר נצר בשיר החדש, Mother פרי שיתוף פעולה שלו עם גלעד אפרת. נצר הוא אולי הבודדים בארץ שבאמת יודעים כיום ליצור קאנטרי ופולק ואשכרה מעזים לעשות את זה, בזמנים שבהם זה לא נחשב "מיינסטרים". 

היתרון של נצר הוא שזה תפור עליו, הן מבחינת הטקסטים והלחנים המקוריים שלו שנשמעים כמו יצאו מתוך איזה מחסן של בוב דילן או ווילי נלסון, והוא טוב במה שהוא עושה, והחיבור האמיתי שלו לישות האמנותית – מצליח לגעת ולקלוע בול למטרה.

ב-5 במרץ במרכז ענב יופיעו השניים עם השיר המשותף ועם שירים חדשים וזו בטח תהא הנאה.

"גם אני שברתי לב" שרה בדרמטיות היוצרת והזמרת אתי רומנו, בשיר שאת מילותיו היא כתבה, הלחין דודו טסה והפיק מוזיקלית רן שם טוב (איזבו). מבחינת ההפקה המוזיקלית, השילוב בין מזרח למערב הוא מצוין והולם את קולה הטוב ובעל הנוכחות של רומנו.

מבחינת הטקסט, לא מצאתי יותר מדי עניין מהסיבה שלעיתים הוא הצטייר בעיני כשברי משפטים לא הכי קשורים בחריזה מאומצת ומאולצת ("גם אני שברתי לב, מישהו ישב שיכור על הבר, גם אני טרקתי דלת, מישהו התנדנד ברחוב ושר"). הלחן גם לא כל כך מצליח להתרומם ולסחוף (על אף שמדובר בדודו טסה, שעל כישרונו אין עוררין) ונראה כי השיר לא בדיוק מתאים לרומנו, למעט הקליפ המושקע, אך קליפ אינו תחליף לשיר,  אלא רק תוספת.

איציק פצצתי (עומר מור) הפציץ השבוע עם "שיר לילד שלנו שעוד לא נולד", לחן פשוט אך סוחף למן השמיעה הראשונה, שירת סול נוגעת ובעלת שליטה קולית מדויקת ללא מניירות ובעיקר רעיון מבריק לשיר לילד עתידי. 

חם בחו"ל

ג'סטין ביבר וקוואבו חברו ביום שישי האחרון לשיר – Intentions שמזכיר את ג'סטין של תחילת הדרך מבחינת המתיקות המלודית בפזמון, השירה הסנטימנטלית המוציאה אותו כ"ילד טוב", ועם זאת כולל בית ופזמון קליטים ומעולים, כשקוואבו משתלב היטב בוייב ובהגשה לפרטנר המוזיקלי. ככה יוצרים להיט.

עוד להיט פופ נוסחתי, שבלוני ובעל העצמה נשית יצא השבוע למייגן טריינור וניקי מינאז' – Nice To Meet Ya שעם טקסט טיזרי, לחן מקפיץ וגירל פאוור של טריינור ומינאז' (חושפנית בקליפ כתמיד) – מספק את הסחורה לטווח הקצר.