רשות המים קבעה היום (רביעי) את הנקודות הקריטיות לגובה המפלס, בהן תינתן ההוראה לפתיחת סכר דגניה, בהתאם למפלס המים בכנרת במהלך החודשים הקרובים, על מנת למנוע הצפה אפשרית ביישובים הסמוכים לכנרת. בישיבה שהתקיימה הוגדרו הפרמטרים, לפיהם נקבעו הנקודות הקריטיות לפתיחת הסכר, מתוך הבנה כי לא ניתן להמתין עם פתיחתו עד למצב בו הכנרת מגיעה לקו האדום העליון, שהינו 208.8- מ', וזאת מאחר וקצב עליית המפלס עשוי להיות מהיר משמעותית מיכולת שחרור המים מהכנרת דרך הסכר. 

דרך הסכר הפתוח, יכולים לזרום עד 150 מ"ק בשנייה, קצב זרימה שמביא לירידה של 7.5 סנטימטרים במפלס הכנרת במשך יממה, אבל ברשות המים לוקחים עוד בחשבון כי בספיקה זו, מתחילים להיגרם נזקים לתשתיות ושטחים חקלאיים במורד הירדן, ולכן נערכים לפתיחת הסכר רק בהנחה שספיקת השחרור ממנו תהיה 70 מ"ק לשנייה. 
 
סכר דגניה, הנמצא בחלקה הדרומי של הכנרת, מווסת את זרימת מי הכנרת דרומה לנהר הירדן ובהמשך לים המלח. בשנה גשומה במיוחד, בה מפלס הכנרת עולה ומתקרב לקו האדום העליון, על רשות המים להחליט אם לאשר את פתיחת הסכר בכדי למנוע הצפות בישובים השוכנים לחופי הכנרת. מנהל רשות המים, גיורא שחם, הסביר כי "קביעת נקודות גובה קריטיות מדויקות לפתיחת סכר דגניה בהתאם למפלס המים באגם במועדים השונים, היא הכרחית להיערכות נכונה למניעת הצפות בישובים הסמוכים לכנרת לצד שמירה שלנו על המים בכנרת כמשאב חשוב מאין כמוהו לכולנו. רשות המים עושה את כל המאמצים בכדי  למנוע את פתיחת הסכר בהמשך החורף, ודואגת לשם כך לשאוב מדי יום כמיליון קוב מים מהכנרת ולהעבירם למוביל הארצי".
 
רשות המים קבעה היום לדוגמא, כי סכר דגניה יפתח, אם בסוף פברואר תחזית מפלס הכנרת לחמשת הימים הראשונים של מרץ, תעבור את מפלס 209.3- מ' - 50 ס"מ מתחת לקו האדום העליון. נקודת ציון נוספת עליה הוחלט היא אם ב-21.3 הקרוב, תחזית מפלס האגם לחמשת הימים הבאים תעבור את מפלס 209.0- מ', שהוא 20 ס"מ מתחת לקו האדום העליון. גובה מפלס הכנרת הבוקר עמד הבוקר על 209.995- מ'.