שר החוץ, ישראל כ״ץ, קיים הבוקר (חמישי) חיתוך מצב עם נציגויות ישראל בסין וביפן, זאת על רקע המשך התפרצות וירוס הקורונה, ומצבם של האזרחים הישראלים המצויים באזורים בהם התפרץ הנגיף, ובפרט אלו שנמצאים על גבי ספינת התענוגות שעוגנת בחופי יפן. בפגישה המיוחדת השתתף גם שר הבריאות יעקב ליצמן.

שר החוץ הבהיר שייעשו מירב המאמצים מול הרשויות ביפן על מנת להשיב את האזרחים הישראלים חזרה ארצה, זאת תוך נקיטת כל אמצעי הזהירות הנדרשים כדי למנוע מן הנגיף לחדור לישראל.

ישראל כ"ץ. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
ישראל כ"ץ. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

ליצמן הודיע בתום הדיון כי נציג משרד הבריאות, המשנה למנכ”ל המשרד פרופ’ איתמר גרוטו, ייסע ליפן בכדי לסייע מקרוב לישראלים שנמצאים בספינה.  

השר ציין כי מטרת המשרד היא להעניק סיוע לישראלים שנמצאים על האוניה, לבחון חזרתם לישראל באופן בטוח עבורם ועבור הסביבה הישראלית. ממשרד הבריאות בנמסר כי המשרד פועל על פי הוראות ארגון הבריאות העולמי בכדי לדאוג להם וגם למנוע הדבקה בנגיף לאחר הגעתם.

יעקב ליצמן. צילום: אבשלום ששוני
יעקב ליצמן. צילום: אבשלום ששוני

המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ איתמר גרוטו: “אנו רואים חשיבות רבה לצאת כגורם מקצועי ליפן, על מנת להבטיח את בריאותם של הישראלים הנמצאים על הספינה וחזרתם בשלום לישראל ובמקביל לוודא כי מונעים את הסיכון לאוכלוסיה בישראל”.