חיים תומר, לשעבר ראש אגף מודיעין במוסד, שוחח היום (חמישי) עם חברי הקבינט ב-103FM על ציון 12 שנים לחיסולו של עימאד מורנייה: "ההוצאה של מורנייה מהמשוואה הייתה חשובה ופגעה קשות בביטחון העצמי של החיזבאללה. לדעתי, פגעה גם בביטחון העצמי של נסראללה עצמו. החיסול הזה הכניס את נסראללה לבונקר להרבה מאוד שנים, וגם הביא אותו בסופו של דבר להגיד כמה דברים שאפשר לשמוע מהם צליל של חשיבה שניה על ריצה לעימות עם ישראל. היום חיזבאללה הוא גורם מאתגר מבחינה התפיסה הישראלית".

התפרסמו בעולם כל מיני תיאורים שניתן היה יחד עם מורנייה לחסל גם את סולימאני, לחסוך בעצם עשור של טרור.
"שמעתי את אחד הפרשנים, החברים שלכם, הקולגות שלכם, מספר את הסיפור לפרטי פרטים באחד מערוצי הטלוויזיה. מה שאני יכול להגיד שאם הייתה הזדמנות כזאת, והיה אפשר לממש אותה ללא המגבלה האמריקאית שהוא סיפר עליה, אני חושב שזה היה טוב לישראל. 10 שנים מאוד פוריות במירכאות מבחינתו של האיש הזה, סולימאני, ארכיטקט המהפכה/הטרור האיראני, גם בעזה וגם בלבנון".

נסראללה בודד לדעתך לאחר שאיבד שניים מבכיריו?
"גם את בנו הוא איבד, וגם בנו של יקירו, מורנייה, חוסל. המכות האלה שהוא ספג אחת אחרי השנייה, כולל האחרונה, אומרות לו – תיזהר. בסוף הוא ניזהר, ברור שאם איראן תנחה אותו לצאת לדרך כי הגיע יום הדין, אז הוא יצא לדרך. אבל הוא יצא עם אנשים בשיעור קומה יותר קטן".

יש אנשים שאין להם תחליף?
"כרגע, לא נראים אנשים שנכנסים לנעליים של ה'מגה סטארים' המבצעיים האלה שגרמו להרבה מאוד כאבים לאמריקאים, לישראלים ולסעודים בשנתיים האחרונות".

הוא יכול לשנות את דרכו בעקבות כך?
"אני מתייחס לחיזבאללה כגיס איראני שנמצא בלבנון, ממומן ומשולם ופועל בהתאם לאסטרטגיה האיראנית. להערכתי, נסראללה עצמו מאוד מרוסן בהקשר של רצון להיכנס למערכה גדולה עם ישראל, בטח לאור מה שקורה בפוליטיקה הלבנונית בשנה וחצי האחרונות, אבל זה לא יעצור אותו מלצאת לדרך. ישראל צריכה להסתכל ולהבין לאן איראן הולכת כי התסריט של חטיפת שני חיילים לאורך הגובל ונכנסים למלחמה של 33 יום כנראה לא יקרה פעם נוספת".