מבירור שנערך היום (חמישי) עולה כי דניאל כהן, הנער בן ה-13 שנהרג אתמול מפגיעת מערבל בטון בעת שרכב על קורקינט חשמלי בתל אביב, שכר את הקורקינט בניגוד לחוק. חברת "ליים" פתחה אחרי תאונת הדרכים הקטלנית בתחקור פנימי כאמור, כדי לברר כיצד הצליח הנער לעלות על הכלי שכדי לשכור אותו נדרשת הוכחה מצולמת שגילו מעל 18. על פי החוק נסיעה על הכלי מותרת מגיל 16 ומעלה. המשתמש, שצריך להזין פרטי כרטיס אשראי, נדרש עם הפעלת האפליקציה לצלם רישיון נהיגה או תעודת זהות כדי להוכיח שהוא בגיל המותר.

מחברת "ליים" נמסר בתגובה: "אנו כואבים את הטרגדיה הנוראית וליבנו יוצא אל משפחתו של הנער. הרכיבה אסורה מתחת לגיל המותר על פי חוק. לקורקינטים השיתופיים של ליים מערכת הסורקת את התעודה המזהה של המבקשים לרכב על הכלים בהתאם להוראות עיריית תל אביב. כמו כן, חל איסור מוחלט להזין תעודה או פרטי תשלום של אדם אחר וכן אסור לפתוח כלי לרכיבה עבור קטין. אנו ממשיכים לחקור את המקרה ונעמוד לרשות כל גורם רשמי שיבקש את עזרתנו. חשוב לציין כי בטיחות היא בראש סדר העדיפויות של lime".

זירת התאונה. צילום: דוברות המשטרה
זירת התאונה. צילום: דוברות המשטרה

כאמור, דניאל נהרג אתמול בעת שרכב על קורקינט חשמלי בדרך משה דיין בתל אביב. צוותים רפואיים של מד"א שהוזעקו לזירת האירוע טיפלו בנער כשמצבו הוגדר אנוש, ופינו אותו לבית החולים "שיבא" בתל השומר, תוך ביצוע פעולות החייאה מתמשכות. הניסיונות להשאירו בחיים המשיכו גם לאחר הגעתו למחלקת טיפול נמרץ, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. מדוברות משטרת מחוז ת"א נמסר כי נהג המשאית החשוד בדריסתו של הנער נלקח להמשך חקירה בתחנה.

דניאל, שרק לפני חודשיים ציין בר מצווה למד בבית ספר דתי פיתוחי חותם בדרום תל אביב. קרוב של המשפחה האבלה מסר: "דניאל היה ילד ענו. המשפחה צנועה וידועה באזור"