עיריית חריש פועלת רבות לשינוי תוואי מסילת הרכבת המזרחית המתוכנן כך שיעבור דרך העיר חריש, ונראה כי מאמציה מתחילים לשאת פרי. הבוקר (חמישי) הודיע שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' כי מסילת הרכבת המזרחית תעבור בתוך העיר. 

פרויקט מסילת הרכבת המזרחית נועד לחבר בין צפון הארץ לדרומה דרך שפלת החוף מבלי לעבור דרך גוש דן. החלופה המרכזית שנדונה ברשויות התכנון עד לאחרונה היתה "חלופת מנשה" שבמסגרתה קו הרכבת לא עובר דרך חריש. לאחרונה התקיים דיון בנושא פרויקט המסילה המזרחית במועצה הארצית במסגרת הוועדה המשותפת לתחבורה יבשתית. עיריית חריש השתתפה בדיון, והציגה את הצרכים התחבורתיים של תושבי חריש ואת דרישתה לבחון חלופה שתחבר את חריש לקו הרכבת העתידי.

הבשורה המרכזית שיצאה מאותו דיון עבור העיר חריש היא שהוועדה תאפשר למשרד התחבורה ולחברת נתיבי ישראל לבחון לעומק את "חלופת חריש". כאמור, בראיון לרדיו "כאן ב'" הודיע שר התחבורה סמוטריץ' כי אחת ההחלטות הראשונות שקיבל היתה שמסילת הרכבת המזרחית תעבור בתוך חריש. 

קשה להפריז בחשיבותה של רכבת להתפתחות אורבנית. קו רכבת לחריש יאפשר נגישות גבוהה לעיר, יקדם משמעותית את חריש כאלטרנטיבת מגורים לזוגות צעירים, יקדם את פיתוח תחום התעסוקה בתוך חריש ואת הגעתן של חברות גדולות לעיר, יקדם את פיתוח אפשרויות התעסוקה של תושבי העיר מחוץ לחריש ועוד ועוד.

ראש העיר, יצחק קשת, בירך על החלטתו של השר סמוטריץ': "הרכבת היא זרז חשוב מאין כמותו להתפתחותה של עיר מתקדמת. אנחנו עמלים זמן רב מול רשויות התכנון על שינוי תוואי הרכבת, ואני שמח על כך ששר התחבורה קיבל את עמדתנו. זו בשורה גדולה לחריש".