הזמר עידן עמדי התראיין הבוקר (חמישי) בתוכניתם של קרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל וסיפר על שירו החדש "מפה לשם", סינגל שלישי לקראת אלבום חמישי, וסיפר: "רוב הזמן אני כותב וכשאני מסתכל אחורה אני אומר 'וואלה, אלבום חמישי?!', זה מפתיע גם אותי".

"אני עובד עליו כמה שנים כבר ברמת הקליפ, שקצת מתאר את השנים האחרונות בארצנו הקטנטונת, כתבתי  אותו בפקק", הוסיף עמדי. "יש לי מקליט בטלפון, שאני זורק לשם כל מיני משפטים, מתוך הישראליות ומתוך החיים האישיים שלי. אני אפילו לא יודע אם זה שיר פוליטי-מחאתי או שיר אהבה, לא האמנתי שהמציאות תהיה כל כך מורכבת".


אגב פוליטית, אנחנו לקראת מערכת בחירות שלישית, אתה עוקב בדריכות? מתרגש? מעורב?
"מתרגש זו מילה גדולה. אני עוקב, לצערי אני מעורב בגלל מקורות אחרים - בית משפחת גולדין, כבר כמה שנים".


שיש להם ביקורת קשה על נתניהו וממשלת הימין ואתה ידוע כמי שמצביע ימין, בבחירות הקודמות הודעת שהצבעת לכחלון, אז למי עכשיו?
"בבחירות האחרונות לא הצבעתי, קיבלתי הרבה ביקורת על זה, אבל החלטתי שאני אומר את האמת. אני חושב שאני לא אצביע גם הפעם, לצערי".


אתה ידוע שאם אתה לא מצביע זה כאילו לקחת מישהו מהעמדה ההפוכה לך ונתת לו את הקול
"למדנו בשיעורי אזרחות שאם אתה לא מצביע - לך תשים פתק לבן. לצערי במדינת ישראל זה לא אומר שום דבר, פשוט זורקים את הפתק הצידה. אני מתלווה את משפחות החטופים וקצת נכנסנו פנימה בחודשים האחרונים, לקבל מידע ממשרד הביטחון וכל מיני דברים שמגיעים אליהם. בשיא הכנות אני מזמין את הציבור, הנתונים האלו קיימים ברשת, אם קוראים את זה מבינים שזה לא באמת רלוונטי כל ה'ימין-שמאל' הזה. בסוף יש פה טיפול שלא נעשה בכל כך הרבה תחומים, ואני לא מרגיש שיש לי למי להצביע היום".


זו ממש אי-הצבעת מחאה
"אני לא יודע אם זה אי-הצבעת מחאה, אני פשוט לא רואה טעם ללכת להצביע למישהו שאתה לא מאמין בו".


אז באחרים אתה לא נותן תקווה
"הלכתי כבר עם כחלון כי הרגשתי שהוא בא ממקום אמיתי ונקי".


התאכזבת ממנו?
"הבנתי שהוא עזב את המערכת הפוליטית, מפרסומים זרים".