פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום נגד קרקי גנוקה, אזרחית נפאל בת 41, בגין התעללות בחסר ישע על ידי אחראי, וכן ריבוי עבירות תקיפת של חסר ישע על ידי אחראי ושורת עבירות איומים.

לפי לשון כתב האישום שהוגש, החל מחודש אוגוסט בשנת 2018, ועד ליום מעצרה של גנוקה בחודש שעבר בשנה הנוכחית, עבדה גנוקה כמטפלת סיעודית של קשישה ניצולת שואה, תושבת רחובות, אשר לוקה במחלת האלצהיימר במצב מתקדם.

הקשישה מוגדרת כחסרת ישע סיעודית הזקוקה להשגחה יומיומית ותמידית. במהלך תקופת עבודתה אצל הקשישה, גרה גנוקה יחד עימה בביתה שברחובות. במסגרת עבודתה, ביצעה המטפלת שורת מעשי התעללות כלפי הקשישה, הן מבחינה גופנית והן מבחינה נפשית.

מסכת התעללות התרחשה באופן חוזר ונשנה. לפי כתב האישום, המטפלת נהרגה לפנות לקשישה באופן אגרסיבי וקולני, תוך הרמת קול וצעקות. בנוסף, הכתה גנוקה את הקשישה בהזדמנויות רבות, סטרה לה והכתה אותה באמצעות מקל מגב.

המטפלת לא הסתפקה בהפגנת אלימות פיזית ונפשית, ואף הוסיפה ואיימה על הקשישה באופן תדיר בהפעלת אלימות כלפיה, זאת במטרה להפחידה. כמו כן, כן מנעה מהקשישה השגחה וטיפול ראוי, זאת משום שלא פסקה מהתנהלותה האלימה גם במהלך הליכים רפואיים וטיפוליים, ומנעה מהמטופלת נטילת תרופות סדירה וכן מתן אינהלציה. בנוסף, המטפלת גרמה נזקים פיזיים רפואיים למטופלת, זאת בשל אי הקפדתה על הליכים רפואיים כמו צעידה על הליכות והקצאת תרופות.

מעשייה של גנוקה גרמו לקשישה כאב רב, ובכתב האישום צויין כי היא נהגה לבכות בעקבות ההתעללות, ואף נהגה לזעוק לעזרה ולהתחנן בפני המטפלת שתחדול מהתנהגותה, תוך שהיא שואלת אותה מדוע היא נוהגת כך כלפיה. בבקשת המעצר נגד המטפלת, כתבה עורכת הדין כי "מעשיה של המטפלת מעידים על מסוכנותה הרבה, כמי שתקפה שוב ושוב לאורך תקופה ארוכה קשישה חסר ישע ונטולת כל יכולת להגן על עצמה. דווקא במקום שבו אורך רוח ורחמים דרושים ביתר שאת, גילתה המטפלת אכזריות".