"חיסול סולימאני יביא לשחרור ירושלים" - כך אמר הערב (חמישי) בכיר בדוברות משמרות המהפכה של איראן, כפי שדווח בסוכנות הידיעות 'טסנים'.

הדברים הללו מצטרפים לאמירתו של דובר משרד החוץ של הרפובליקה האסלאמית, עבאס מוסאווי, ששיגר אתמול איום לעבר ישראל, כשאמר כי "כל פעולה ישראלית טיפשית נגד אינטרסים איראנים בסוריה ובאזור, תיתקל בתגובה מוחצת".

כזכור, חיסולו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניות, בוצע על ידי חיל האוויר האמריקאי בתחילת חודש ינואר בשדה התעופה הבינלאומי בבגדד, בירת עיראק. החיסול הדרמטי גרם למצב באזור עיראק, ובכלל במזרח התיכון, להיות מתוח, והביא למספר עימותים צבאיים בין הכוחות האמריקאים ובני בריתם באזור, לבין המיליציות השיעיות הפרו-איראניות. 

בתוך כך, שר החוץ הסעודי הנסיך פייסל בן פרחאן אמר בראיון לרשת "אל-ערביה" כי "הממלכה מקיימת קשרים חזקים עם פלסטין" וכי "איננו מקיימים קשרים עם ישראל". הוא הוסיף: "מדיניות סעודיה בנושא הפלסטינים עקבית". לדבריו, לא נכון לקיים פגישה בין סעודיה לישראל.

"היחסים של ישראל עם מדינות ערב מותנות בהכרה בפתרון עליו שני הצדדים סיכמו", הסביר, ובנוסף, הוא אישר כי הממשלה מעוניינת בכל פתרון שיסייע בפתרון הסוגייה הפלסטינית. 

בהמשך דבריו אמר כי איראן היא האויב של כולם וכי כי סודן היא "מדינה ריבונית המבססת ופועלת לפי האינטרסים שלה".