גורם ביטחוני הודיע הערב (חמישי) כי "ארגון חמאס העביר מסרים לישראל, לפיהם הם החליטו באופן חד צדדי להפסיק את שיגור הבלונים והירי הרקטי לעבר ישראל. הלילה הקרוב, וכן סוף השבוע, ישמשו מבחן ליציבות". הוא הדגיש: "ככל שיישמר השקט, ישראל תרחיב בחזרה את מרחב הדיג ל-15 מייל ותחזיר את 500 היתרי המסחר שצומצמו. אנו סקפטיים, אך ייעשה ניסיון להחזיר את היציבות לעוטף עזה. המעשים בשטח הם שיקבעו".

כאמור, לאורך היום נצפו לא פעם צרורות בלונים עם חומרי נפץ בשמי העוטף. שניים מהם אותרו אחר הצהריים בשני בתי ספר שונים בשדרות. חבלן משטרתי הוזעק למקום בעקבות האירוע, כאשר לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק לרכוש. בנוסף, אותר צרור בלונים חשודים ביישוב בתחום המועצה האזורית שדות נגב.

בתחילת השבוע דווח בעיתון בעיתון אל-קודס הפלסטיני כי בעקבות פגישה עם המשלחת המצרית, החליטו הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה החליטו על עצירת שיגורי בלוני הנפץ לישראל. מקורות בעזה מסרו כי כבר הועברה הנחיה לכל יחידות הבלונים ברצועה. 

לפי כן דווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר  כי לאחר היעדרות ממושכת חזרה משלחת הביטחון המצרית לעזה. המשלחת, שצמצמה את ביקורה, הגיעה עם מכתבים מאיימים מצד מדינת ישראל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש להעביר מסר כי אם לא ישוב השקט בדרום, ישראל תכה בחמאס בהסכמה אמריקנית ובינלאומית. מנגד, חמאס הודיע כי אם ישראל תחסל את בכירי הארגון, הדבר יביא למלחמה וחוסר התקדמות בהסדרה יגביר את הלחץ בגבול.