לא מזמן סיפרתי לכם על חווית טיול מרתקת וקולינרית שעשיתי וחוויתי באחד האיים המרתקים והטעימים והלא מוכרים- גרנד קנריה שבאיים הקאנריים יחד עם השף אור מיכאלי והשף גיא גמזו ממסעדת ARIA. באותו טיול הכרתי שני שפים מקומיים מרתקים, השף אנחל פלסיוס ממסעדת LA BERA והשף בורחה מררו ממסעדת TEXADA, החיבור האישי והמקצועי שנוצר בין כל השפים והחיבור התיירותי שנוצר עם משרד התיירות שאירח אותנו התווה את הדרך למפגש קולינרי חוזר בארץ.
ואכן המפגש לא אחר להגיע וכעבור מס' חודשים מצאתי את עצמי באחת הארוחות היותר מסקרנות ומרגשות שנערכה במסעדת השף ARIA של השף גיא גמזו שם אירח השף עצמו את שני השפים, השף אנחל פלסיוס, ממסעדת LA BERA והשף בורחה מררו, ממסעדת TEXADA ואת נציגי התיירות של האי. הפמליה המכובדת הגיעה לארץ במטרה לחשוף לפודיז ולמטייל הישראלי את נפלאות הקולינריה של גראן קנריה ולהציע אותה כיעד חדש ומסקרן לא רק קולינרית אלא גם מבחינת המרחבים, הנופים ומגוון הטיולים שהאי מציע.

מחכים לשגריר, ארוחת גרנד קנריה (צילום: אסנת גואטה)
מחכים לשגריר, ארוחת גרנד קנריה (צילום: אסנת גואטה)

הארוחה המיוחדת והמפוארת כללה כ- 6 מנות מרתקות וטעימות שהרכיב כל שף כולל כמובן השף הישראלי גיא גמזו וכללה חומרי גלם שהובאו במיוחד מגרנד קנריה  כגון דגים, רוטב המוחו המפורסם, תבלינים ועוד לצד מנות של השפים הזרים שעבדו עם חומרי הגלם המקומיים כמו כן הוגשו יינות מעולים מיקבים ייחודיים בגרנד קנריה, אנקדוטה קטנה , בגרנד קנריה הצליחו הכרמים ותעשיית היין להמנע מוירוס הפילוקסרה אשר הרס במשך שנים כרמים רבים ברחבי העולם, מה שגרם לכך שרק בגרנד קנריה תוכלו למצוא לא פחות מ-30 זני ענבים עתיקים ולטעום יינות מרתקים שלא תטעמו באףמקום אחר בעולם.

השף אנחל פלסיוס והשף בורחה מררו (צילום: אסנת גואטה)
השף אנחל פלסיוס והשף בורחה מררו (צילום: אסנת גואטה)

הארוחה התקיימה בנוכחות שגריר ספרד בישראל, סוכני תיירות מקומיים וכמובן עיתונאי תיירות ואוכל והיוותה צעד ראשון לשיתוף פעולה בין המטבח הישראלי למטבח הגרנד קנרי ואני בטוחה שזו רק ההתחלה.
 
 לכתבה על גרנד קנריה