שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס היום (שבת) בראיון לרשת NBC להסלמה ביחסים בין איראן לארצות הברית, וטען כי המדינות היו "על סף מלחמה". זריף התייחס לחיסולו של מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, בתחילת השנה על ידי האמריקאים ואמר: "עצה רעה שקיבל טראמפ גרמה לו לעשות את הצעד השגוי". בהמשך הראיון, שהתקיים במהלך ביקורו בוועידת מינכן לביטחון, הוסיף כי "סופה של הנוכחות האמריקנית באזור כבר החל. זה מצער שארצות הברית, בהתבסס על מידע שגוי, בורות ושחצנות, עלתה על מסלול שהביא את האזור קרוב מאוד למלחמה".

זריף סיפר כי מקבילו האמריקאי, מייק פומפאו, כתב לאיראן מכתב בעיצומו של המשבר, והגדיר אותו - "מכתב מאוד לא הולם". לדבריו, בטהרן השיבו במכתב "חריף מאוד". שר החוץ האיראני אמר כי המכתב האמריקאי הכיל "איומים", אך סירב לחשוף את תוכן המכתב. "תנו לפומפאו להגיד מה הוא כתב במכתב", השיב. הוא נשאל על ידי המראיין על הסיכון למלחמה שתפרוץ באזור בשוגג, והסביר: "הכתה במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון, ואלו ההשלכות - אנחנו לא יכולים לשלט בהן. אנשים אחראיים להשלכות של מעשיהם ואני חושב שהאנשים שיזמו זאת, צריכים לקחת צעד אחורה". 

"הנשיא טראמפ טעה להאמין שארצות הברית תתחמק מחיסול סולימאני ושהצעד יחזק את ביטחונה, אך זה פעל בצורה הפוכה", סיכם, "ארצות הברית יזמה פעילות התקפית נגד איראן בדרך פחדנית. הם לא יכלו להתמווד עם סולימאני בשדה הקרב, אז הם הכו בו בחסות החשכה, בהתקפה של מל"טים על צוות שהיה בעיראק למטרות שלום".

מוקדם יותר השבוע דווח ב"ניו יורק טיימס" ובסוכנות הידיעות רויטרס כי זמן קצר לאחר חיסולו של מנהיג כוח קודס האיראני קאסם סולימאני בתחילת השנה, קיים ארגון חיזבאללה פגישה דחופה עם מנהיגי המליציות הפרו איראניות בעיראק. על פי הדיווח, המצטט שני גורמים המעורים בפרטים, הוא ביקש לאחד אותם תחת החלל העצום שהותיר חיסולו של מנהיגם החדש.הגורמים טענו כי מטרת הפגישות היתה לתאם את המאמצים הפוליטיים של המיליציות השבריריות לעיתים, הפועלות בעיראק. כאמור, הן איבדו אותו היום לא רק את סוליאמני, אלא גם את אבו מהדי אל-מוהנדס, מפקד עיראקי-איראני בכיר, שהיה סגן מפקד מליצייית אל-חשד א-שעבי. על פי הדיווחים, לארגונים עליהם פיקח קשרים הדוקים לכוח קודס.

שני מקורות נוספים בברית האזורית הפרו-איראנית אישרו כי חיזבאללה, המוגדר על ידי האמריקאים - "ארגון טרור", הציע לסייע במילוי החלל שהותיר סולימאני, בעצם הדרכת המליציות. כל המקורות שצוטטו ביקשו להישאר אנונימיים כדי להתייחס לנושא, וגורמים רשמיים מממשלות עיראק ואיראן סירבו להגיב לדיווח. כך גם דובר קבוצת המילציות.