דובר צה"ל דיווח כי שני שיגורים זוהו הערב (שבת) מרצועת עזה וגרמו להפעלת אזעקת צבע אדום ביישוב כיסופים שבמועצת אשכול. מדוברות המועצה נמסר כי לא ידוע על נזק או נפגעים ואין שינוי בהנחיות לתושבים. זמן קצר לאחר הירי ועקבותיו, החלו כלי טיס של חיל האוויר לתקוף יעדים באזור מרכז וצפון הרצועה, בין היתר באזור חאן יונס. 

מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדים אסטרטגיים של ארגון הטרור חמאס במרכז הרצועה. במסגרת התקיפה, הותקף מתחם צבאי של הארגון. עוד נמסר מצה"ל כי הארגון, הנושא באחריות לכלל הפעולות הנעשות מהרצועה, יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל. 

דוברות מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה כי בעקבות הירי, בוטלו ההקלות שתוכננו לרצועה: "בעקבות ירי הרקטות הערב מרצועת עזה לעבר ישראל, הצעדים האזרחיים שתוכננו כלפי רצועת עזה - הרחבת מרחב הדיג, החזרת 500 היתרי מסחר והחזרת כניסת המלט - מבוטלים. המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח. חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם".

התקיפה מגיעה יומיים בלבד לאחר שדווח כי גורם ביטחוני הודיע עך כך ארגון חמאס העביר מסרים לישראל, לפיהם הם החליטו באופן חד צדדי להפסיק את שיגור הבלונים והירי הרקטי לעבר ישראל.

הגורם הדגיש: "ככל שיישמר השקט, ישראל תרחיב בחזרה את מרחב הדיג ל-15 מייל ותחזיר את 500 היתרי המסחר שצומצמו. אנו סקפטיים, אך ייעשה ניסיון להחזיר את היציבות לעוטף עזה. המעשים בשטח הם שיקבעו".