הפוגה של שמש, וחוזרים למעילים: על רקע מזג האוויר החם ולקראת שובה של מערכת גשומה נוספת, רבבות טיילו בסוף השבוע באתרי הטבע ובחופי הרחצה. כ-120 אלף מבקרים פקדו את אתרי רשות הטבע והגנים, כאשר הדגש ניתן לאתרים המלאים בפריחה מרהיבה ובנחלים ובמפלים הזורמים בעוצמה.

אלפים הגיעו לחזות בפריחת הכלניות בצפון הנגב. בשבוע שעבר הגידו בודדים לאירועי "דרום אדום" בשל מזג האוויר החורפי והפעם נהרו ליערות ולשדות המונים שהגיעו גם ממקומות מרוחקים. בשל המבקרים הרבים נוצרו עומסי תנועה כבדים בצירי תנועה באזור.

הגן הלאומי הבשור (אשכול) ביקרו כ-8,000 מטיילים וגם יערות קק"ל היו עמוסים במבקרים שיצאו למסלולי הליכה בשבילים שבין הכלניות שכבשו את האזור. תנועה ערה של מבקרים גם היתה בצפון. אלפים הגיעו משעות הבוקר המוקדמות לאתר החרמון ואלפים נוספים פקדו את האתרים עם המים הזורמים בעוצמה, בהם הבניאס, תל דן ונחל עיון.

בגן הלאומי בית גוברין התקיימה מסיבת נטיעות עצים לרגל ט"ו בשבט. גם באזור ים המלח נרשמה תנועה ערה של מטיילים, שכבשו את שמורת עין גדי ומצדה. בשל העומסים הכבדים יצאו לפני הצהריים יערני אזורי מנשה ושרון בקריאה לציבור להפסיק להגיע להגיע וכל הכניסות נסגרו.

מטיילים ישראלים בדרום הארץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מטיילים ישראלים בדרום הארץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


מבקרים רבים פקדו את הכנרת, על רקע עליית המפלס. רוחות חזקות שהיו ביום שישי וגם אתמול יצרו גלים גבוהים באזור המערבי של הכנרת, בין היתר באזור הטיילת השוקקת בטבריה. החשש הוא שבשל עליית מפלס הכנרת, גלים גבוהים עלולים בעתיד לגרום להצפות. ברשות הכנרת ציינו, כי לאחר הסערה ביום שישי, האגם היה רגוע יותר ולחופי הכנרת הגיעו דייגים ומטילים כדי לצפות בחוויית גובה המפלס. רבים הגיעו גם לצפות במדיד האלקטרוני בנמל עין גב. בשל הרוחות שהשתוללו בחופים המערביים של הכנרת, אזור עין גב ומזרח הכנרת הפו למקום בטוח לעגינת ספינות.

גם באזור הים התיכון היו מבקרים רבים. הטיילת בתל אביב היתה שוקקת באלפים החל משעות הבוקר המוקדמות, כאשר רבים לא ויתרו על הליכה לאורך הטיילת – בין נמל תל אביב לנמל יפו. מי שהיו מאוכזבים היו דווקא הגולשים, לנוכח הגלים הנמוכים יחסית.

התחזית להשבוע

על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, מחר הגשם יחזור. במהלך היום צפויים לרדת ממטרים מקומיים מצפון הארץ עד לצפון הנגב, כאשר הם מלווים בסופות רעמים יחידות. בדרום הארץ ייתכן גשם מקומי ובנחלי הדרום והמזרח קיים חשש לשטפונות. במקביל, תחול ירידה בטמפרטורות. מידות החום גבירושלים יגיעו ל-14 מעלות, בתל אביב – 15, בחיפה – 16, בצפת – 11, בבאר שבע – 15 ובאילת – 24.

ביום שני ייתכן גשם מקומי ברובו קל, אבל לא צפוי שינוי משמעותי במידות החום. ביום שלישי תחול עלייה בטמפרטורות והן כבר יהיו ממוצעות לעונה. ביום רביעי ייתכן גשם מקומי ברובו קל מצפון הארץ עד לצפון הנגב.