בעקבות ההתפשטות המהירה של מגפת הקורונה בעולם, הערב (ראשון) התקיימה ברחבת הכותל המערבי תפילת המונים בהשתתפות של מאות רבות של אנשים שלא נרתעו מהמבול הכבד שירד. התפילה נערכה ביוזמת הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ונשיא איגוד רבני קהילות, הרב אורי שרקי, בהשתתפות OU ישראל בראשות הרב אבי ברמן, איגוד רבני קהילות בראשות הרב עמיחי אליהו, שליחי חב"ד בסין , יו"ר מרכז הייוצא הישראלי אדיב ברוך, רבנים נוספים ועשרות אזרחים מסין. הארוע כלל תפילה לשלומו של העם הסיני, בנוסף לתפילה בשפה הסינית ותקיעת שופר ושירת "תהא השעה הזאת שעת רחמים".

באגרת שפרסם הרב אליהו כתב הרב כי "כבני אברהם אבינו אנו מחויבים לכל אדם שנברא בצלם אלוקים. עם ישראל בתפקידו מתפלל לטוב בעולם כולו, וכעם שמשמש כאור לגויים ובעל ערכים ענקיים של משפחה, לימוד, חינוך וטהרה אנו מחויבים לכל אדם באשר הוא אדם. העובדה שהתפילות שלנו בעלות השפעה עצומה, מחייבת אותנו להתפלל עבור שלום וטוב בעולם".

מי שעוד הגיע לתפילה הוא רפאל דהן מירושלים, בנם של שמעון ושלווה דהן שנמצאים על ספינת הקורונה שעדכן כי "אנחנו מחכים לתוצאות הבדיקות של הוריי ושאר הישראלים בספינה, ונקבל תשובות אם הם נדבקו או לא. באתי לפה לתפילה המדהימה ואני מודה לרב שמואל אליהו, ל-OU ישראל, לאיגוד רבני קהילות ולשליחי חב"ד על היוזמה הברוכה. באתי להתפלל לרפואת ההורים ושאר הישראלים שיחזרו ארצה בריאים ושלמים". 

תוקעים בשופר ומתפללים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. צילום: יח
תוקעים בשופר ומתפללים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. צילום: יח

במהלך הארוע ציין הרב  אליהו כי "כל כך הרבה אנשים הגיעו לכאן היום, ועוד רבים אחרים מעבר לכך הכריזו שיארגנו תפילות בבתי הכנסת ובתי הספר בקהילותיהם. העם הסיני צריך לדעת שהוא נמצא בלבו של העם היהודי שמתפלל בשבילו ורוצה בהצלחתו ובטובתו. כשיש כזאת אהבה בעולם, הקדוש ברוך הוא פותח שערים והתפילה תתקבל. יהי רצון באמת שהתפילה תתקבל ברצון ובאהבה, ושתיפסק המגפה הזאת מעל העם הסיני ומעל העולם כולו".

מנכ"ל OU ישראל, הרב אבי ברמן ציין בהתרגשות כי "התפילה למען העם הסיני ולשלומו של כל מי שנמצא בסכנת הדבקה מנגיף הקרונה, מרגשת במיוחד כשאנו עומדים כאן ליד שריד בית המקדש, המקום בו אנו מתפללים על אומות העולם. ביחד עם עוד אלפים אחרים, היה רגע בו אמרתי שלמרות שאני לא רופא, כימאי או עובד בחברת תרופות,  עשיתי את המעט שביכולתי בשביל לעזור, עם תפילתנו שהייתה מעומק הלב. המעמד מרומם רוח ולב, וכולי תקווה שהתפילות יתקבלו ברצון ובאהבה, ושנזכה לבטל את המגיפה הזו במהרה".

יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו הוסיף כי "איננו יכולים להישאר אדישים לחולי ולמוות המתפשטים בעולם בשל מחלת הקורונה. הלב שלנו עם העם הסיני שסובל מאוד, אך זה לא נעצר שם. לעם היהודי יש אחריות וצריך שיהיה עסוק בלהיות טוב לעולם כולו. כוח התפילה הוא עצום, ובאמצעותו אנחנו לא רק מנסים להשפיע ולבקש מה' שיעצור את המגיפה, אלא גם מייצרים תחושת אכפתיות ואמפתיה שלנו עם העם הסיני".