דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן, ורמחב״ם, אל״ם ר', חשפו הבוקר (ראשון) כי צה"ל והשב"כ סיכלו בסוף השבוע האחרון מספר שרתים של ארגון חמאס בפעולה משותפת, במבצע שכונה "ריבאונד". הארגון השתמש בדמויות נשיות פיקטיביות, שהוצגו כעולות חדשות על מנת להסביר טעויות בעברית, במטרה ליצור קשר עם חיילים ברשתות החברתיות ולהעביר למכשירם פוגענים. חלק מהדמויות גם הוצגו כחירשות ואילמות, על מנת להשאיר את הקשר בהתכתבויות ולמנוע מעבר לשיחות קוליות.

השניים סיפרו כי מזהים בחודשים האחרונים זוהו נסיונות של חמאס להדביק את משרתי צה"ל בפוגען באמצעות טלפונים ניידים, כאשר זוהה פרופיל בו השתמש הארגון. הזיהוי התאפשר בין היתר באמצעות מעקב אחר אחת הדמויות שזוהו עוד באירועים קודמים. הם הוסיפו כי לא נגרם נזק ביטחוני.

בפעילות זו הציג חמאס מספר חידושים לעומת פעילויות לוחמת רשת קודמות: שימוש לראשונה באפליקצית טלגרם, הנדסה חברתית גבוהה ואמינה יותר, שימוש בהודעות קוליות ופוגען משוכלל יותר.

שיחה בין חייל לפרופיל פיקטיבי, קרדיט: דובר צה
שיחה בין חייל לפרופיל פיקטיבי, קרדיט: דובר צה

מערך ביטחון המידע באגף המודיעין ושב"כ זיהה שלוש אפליקציות 'מדביקות' בהן השתמש חמאס במטרה להעביר את הפוגען: "GrixyApp" ,"ZatuApp" ,"Catch&See".

חיילים שקיבלו פניות מפרופילים אלו יכולים לפנות למוקד של צה"ל בנושא, בטלפון: 073-3452113, 055-79692539.

בתוך כך, חשבון הטוויטר של צה"ל באנגלית עורר סערה כשפרסם תמונה של צעירה בלבוש חושפני, ללא הסבר, כחצי שעה לפני הסרת האמברגו על הפרסום.