משפטו של השוטר שביצע את הירי ממנו נהרג סלומון טקה החל היום (ראשון) בבית משפט השלום בחיפה. השופט ד"ר זאיד פאלח אמר כי בכוונתו לצאת לזירת הירי, על מנת לבדוק את המציאות בשטח, זאת על רקע העובדה שלטענת השוטר ירה על הקרקע, אך טקה נפגע מרסיס שהוביל למותו. 

"הפגנות ותקשורת לא ישפיעו על בית המשפט", אמר פאלח בפתיחת הדיון. עוד הוסיף כי "אם צריך לזכות את הנאשם לא אהסס וכך גם להרשיע. הרשעת הנאשם אין משמעותה הטלת דופי במשטרה וזיכוי אין פירושו הטלת דופי בקהילה". מקורבים למשפחת טקה ניסו להתקרב שוטר והטיחו בו קריאות 'רוצח'. היום צפויה להתקיים הקראה בלבד של כתב האישום, כאשר הקצין צפוי לכפור באישומים. 

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לפני כשבועיים כתב אישום נגד השוטר, בגין גרימת מותו ברשלנות של טקה בן ה-18. בכתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין רונן יצחק וליאת יונניאן, נאמר כי קצין המשטרה גרם ברשלנות למותו של הצעי, כאשר רשלנותו באה לידי ביטוי בעיקר בכך שביצע ירי לעבר האספלט, ולא הסתפק, לכל היותר, בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד, והכל בניגוד לפקודות המחייבות בנושא ולנהלי המשטרה.

בית המשפט לקח בחשבון בעת ההחלטה את העובדה שהנאשם היה במקום עם בני משפחתו, הותקף באבנים על ידי המנוח ונערים אחרים ואף נפצע באירוע, בטרם השתמש באקדחו, אך במכלול הנסיבות נמצא, כאמור, כי יש מקום להעמידו לדין.