השקט בעיירה קטנה באוסטרליה הופר, לאחר שמאות אלפי עטלפים השתלטו על העיירה וחדרו לכל פינה בה. מכת העטלפים שהגיעה לאינהגאם, אוסטרליה גרמה לבהלה בקרב המקומיים שחשו סכנה לחייהם. העיירה כולה נכנסה להסגר ותושבים רבים פחדו לעזוב את ביתם או לקחת את ילדיהם לבית הספר.

עטלף (צילום: רויטרס)
עטלף (צילום: רויטרס)

מספר העטלפים היה כל כך גדול, עד שעלה על מספר האוכלוסייה האנושית בעיירה, וגרם לרעש צורם ומחריש אוזניים, ולריח צואה נוראי. הגנים והפארקים ברחבי העיירה כל כך מוצפים בחיות המעופפות, שחיות על ענפי העצים, עד שלא ניתן לראות את הענפים עצמם. המכה גרמה לנזקים רבים בעיירה, כשהמרחבים הציבוריים כוסו בצואה מצחינה וכובד משקלם של היונקים הקטנים הביאה לקריסה של עצים רבים. בנוסף לכך, כמה מהתושבים נפצעו בידי העטלפים וחששו שמא נדבקו במחלות.

מכיוון שמדובר בעטלפים ממין מוגן, לא היה ניתן לעשות יותר מידי בנושא, והמקומיים התלוננו כי לא הוצע שום פתרון, אלא אם "יעברו על החוק" ויפגעו בעטלפים בעצמם. ראש העירייה, ריימונד ג'איו, אמר "לא ניתן לחיות פה. המגפה נוראית והגיעה לסדר גודל של מכה תנ"כית. נראה כאילו כל עטלף באוסטרליה נמצא עכשיו בעיירה שלנו. יש ארבעה מינים שונים ומכיוון שהנקבות ממליטות את צאצאיהן בזמנים שונים, אין כמעט חלון הזדמנויות שנוכל לנסות ולהעביר אותם הלאה".

"סופת העטלפים" כמו שקראו לה המקומיים, הייתה כה עזה וקשה, עד כי האמבולנס האווירי של בית החולים המקומי קורקע, מכיוון שלא אפשרו את טיסתו. נשיאת לשכת המסחר של אינגהאם, רייצ'ל קוקו, הוסיפה: "אם זה היה קורה בבית הפרלמנט, מישהו היה מוצא עכשיו פתרון", וסיפרה כי התיירות באזור ספגה מכה דרמטית מאז הגיעו העטלפים.