ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם פורום ראשי רשויות עוטף עזה ושדרות. בפגישה, שהתקיימה בלשכתו בירושלים, השתתפו ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין וראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן.

ראשי הרשויות הבהירו כי תקופת הבחירות המתמשכת לא יכולה לפגום בשמירה על בטחונם של אזרחי העוטף ושדרות, ואף הציגו בפני ראש הממשלה את מסמך ההבנות שניסחו לקידום יישובי עוטף עזה ויצירת יציבות ביטחונית ושקט ארוך טווח לאזור. נתניהו חתם על המסמך ואף התייחב להכניס את סעיפיו לקווי היסוד של הממשלה. בכך הצטרפה תנועת הליכוד לשורה של מפלגות מכל הקשת הפוליטית שחתמו על המסמך בחודש האחרון.

ראש הממשלה, מצידו, עידכן את ראשי הרשויות בהתפתחויות האחרונות הקשורות בעזה. "אנו נערכים לכל התרחישים, כולל מבצע רחב היקף", אמר ושיבח את "איתנותם של תושבי העוטף". ממשרדו נמסר כי "נתניהו הנחה את מ"מ מנכ"ל משרדו רונן פרץ לקדם החלטת ממשלה לפיתוח כלכלי מואץ, בעזרת חיזוק והקמת אזורי תעשייה ותעסוקה ליישובי עוטף עזה, וכן לבחון הקמת "מנהלת לפיתוח העוטף" במשרד רה"מ". 

מפורום ראשי הרשויות בעוטף נמסר בתגובה: "בשנתיים אחרונות אנחנו במלחמה שלא ניתן להתעלם ממנה יותר. רק בחודש האחרון ספגנו ירי של עשרות רקטות ובמקביל טרור הבלונים מהרצועה הופך חמור יותר ומסוכן יותר. כל דיבור על הסדרה הוא מנותק לחלוטין מהשטח. המציאות שבה חיים התושבים שלנו, היא לא מציאות מוסרית והיא איננה יכולה להמשיך ולהתקיים".

עוד הוסיפו: "יותר מכל דיווח או מסמך בירוקרטי, אנחנו, ראשי רשויות עוטף עזה ושדרות, מביאים את הקולות האמיתיים של הציבור. אם מדיניות ההכלה לא תשתנה, יישובינו יתקשו להמשיך לצמוח ולגדול, והמגמה המבורכת של השנים האחרונות תיעצר. אנו מצפים לראות שינוי במדיניות מול ארגוני הטרור ברצועת עזה".