לאחר ההקנטה: שופטת בית משפט השלום בירושלים, שרון לארי בבלי, תתייצב לבירור בעקבות התבטאויותיה במהלך דיון בעניינו של הרב אליעזר ברלנד, זאת בעקבות בהוראה שניתנה היום (ראשון) על ידי נשיאת בית המשפט העליון.

כזכור, בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית משפט השלום בירושלים, הוארך מעצרו של ראש ישיבת "שובו בנים", הרב אליעזר ברלנד במספר ימים. במהלך הדיון התלונן סנגורו, עורך דין עמית חדד כי מרשו חש שלא בטוב כי נעצר יום אחרי שעבר צנתור. בתגובה לכך אמרה השופטת בבלי: "תנו לו מנטוס", כשהיא שולחת רמיזה עבה לחשדות של המשטרה לפיהם חלק מהתרופות שמסרו חסידיו של ברלנד לחולים ולבני משפחותיהם אובחנו כסוכריות מנטוס.

עורך דין חדד טען להגנת מרשו כי הפעולה אותה המשטרה מכנב כ"מרמה" היא למעשה חלק מעולמו הרוחני של הרב: "טענת המשטרה כי ברלנד ואנשיו קיבלו במרמה כספים מאנשים שביקשו הברכבה ממנו". נציג המשטרה שאל את חדד האם לדעתו "הממתקים שחילקו ברלנד ואנשיו הם מעשה מרמה?".

בסוף הדיון, קבעה השופטת בבלי: "אינני שותפה לדעתו של בא כוח החשוד שהוא לא הונה ורימה. מתן תרופה בדמות מנטוס לחולי סרטן, מהווה תרמית. בפני ראיות על כך שהמשיב שכנע חולי סרטן שבקבוקוני משקה אותם נתן להם מהווים תחליף לכימותרפיה ומאחר ואלה האמינו לו, נטלו את התרופה במקום תרופה קובנציונאלית". 

השופטת המשיכה וציינה כי "אכן עולמם אינו כעולמם של אותם הפונים אל הרב, אולם הראיות מלמדות שמי שפנה אליו היו אנשים שבמצוקתם הרבה נתלו בכל שביב של תקווה ונוצלו ניצול ציני, כך על פי החשד. בנסיבות אלו אני קובעת כי החשד הסביר הוא ברף הגבוה. בנוסף, התייחסה לחשש מהימלטותו של ברלנד מאימת הדין, שכן כך נהג במעצרו הקודם, כאשר נדרשו פעולות רבות, בין היתר הסגרות בין מדינות, על מנת להעמידו לדין.