בצעד חסר תקדים ביקש ארגון שורת הדין להטיל צו עיקול על כספי הרשות הפלסטינית בסכום עתק של 1.696 מיליארד שקלים. הארגון מסתמך על פסק הדין של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט משה דרורי, הקובע כי "הרשות הפלסטינית אחראית ל־15 מקרים של פיגועי טרור באינתיפאדה השנייה, פיגועים שבוצעו לא רק באופן ישיר על ידי עובדיה ופעיליה אלא גם על ידי אש"ף, חמאס והג'יהאד האסלאמי".

מדובר בתקבולי מע"מ, מס הכנסה ומכס שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית, על פי הסכמי הביניים שנחתמו בין אש"ף לישראל וקובעים את ההסדר הכלכלי בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית.

נשיאת ארגון שורת הדין, ניצנה דרשן לייטנר, מסרה כי מדובר בכספים בסך יותר מ־600 מיליון שקלים לחודש, השווה מעל 7.2 מיליארד בשנה, המועברים לרשות הפלסטינית. בארגון נסמכים על "חוק קיזוז כספי מחבלים" שעבר בכנסת לפני שנה וחצי, הקובע כי "ממשלת ישראל אמורה להקפיא בכל חודש סכום השווה לחלק אחד מתוך שנים־עשר של הכספים שהועברו בשנה הקודמת על ידי הרשות כתשלום למפגעים ולמשפחותיהם" - כ־100 מיליון שקלים בחודש.

מדובר בתביעות אזרחיות תקדימיות ובתיקים שנידונו במשך עשרים שנה בבתי המשפט, שהבולטים בהם, מתקופת האינתיפאדה השנייה, הם של משפחת חייל המילואים ואדים נורז'יץ ז"ל שנרצח בלינץ' ברמאללה, הטבח במשפחת גביש שבו נהרגו שני הורים, סבא ונכד בביתם שבאלון מורה בפסח 2002; רצח בני הזוג דיקשטיין ובנם הקטן במארב ירי בדרום הר חברון, ופיגוע ההתאבדות בצומת מגידו שבו נהרגו 17 בני אדם.