כשבועיים וחצי לפני הבחירות, התראיין הבוקר (שני) יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לרדיו 90FM, ואמר כי "אחרי ה-2 במרץ תהיה ממשלה. תנו לי, אני אקים ממשלה. ביבי סיים, אבל אהיה מוכן לשבת גם עם דרעי, גם עם גפני וגם עם ביבי - אם יקבלו נישואים אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת". 

ליברמן גם התארח בתכנית של אילה חסון וגולן יוכפז ב-103FM, ואמר כי "איילת שקד ונפתלי בנט חולמים שהסיוט של נתניהו יעבור, הם יהיו הראשונים שיחפשו דרך להיפטר ממנו". כמו כן, הוא טען גם כי "כחול לבן מעבירה מסרים לחרדים".

"אנחנו עובדים באמת במלוא המרץ", אמר יו"ר ישראל ביתנו. "אתמול בלילה הגעתי לטבריה לכמה מפגשים. אנחנו רוצים לדרבן את השטח. מה שמטריד אותי זה בעיקר אחוז ההצבעה, בעיקר בקרב הציבור החילוני. ברור לי שהחרדים כמו תמיד יבואו עם האחוזים הכי גבוהים גם אם נעשה בחירות מדי חודש. לגבי שאר הציבור, הבעיה המרכזית היא לוודא שהם יוצאים להצביע, לכן אנחנו עוסקים בעיקר בעבודת שטח. יום-יום נפגשים עם הפעילים, התומכים, ואני מקווה שגם כל הציבור שבדרך כלל מעדיף לשבת בימי שישי בשמאל ולקטר יבינו שהפעם הם חייבים לעשות מעשה, לצאת מהבית ולהצביע, ובאמת זה מעצבן בפעם השלישית ללכת להצבעה".

כשנשאל האם הוא חושש מכך שבכחול לבן יצליחו "לגנוב" קולות ממפלגתו, אמר: "אין ספק שכחול לבן מנסים לעשות 'חיבוק דוב' ומנסים לשאוב לנו מנדטים, אך אני לא רואה כרגע שהם מצליחים במשהו. אי אפשר לשחק כל הזמן משחק כפול, כל הזמן להעביר מסר לחרדים 'אל תדאגו, יהיה בסדר'. אי אפשר שכל האידאולוגיה של כחול לבן זה רק שילוט חוצות 'להקים ממשלה חילונית' ובמקביל להעביר מסר ש'זה רק בחירות, הכול בסדר, כל מה שנתניהו נותן לכם אנחנו ניתן יותר'".



אתה טוען שכחול לבן מעבירה מסר לחרדים?
"חד וחלק".

אתמול דרעי אמר ש'לא היה ולא נברא' הקשר בינו לבין אשכנזי, תרצה להגיב?
"קודם כל עובדתית אריה דרעי נפגש עם גבי אשכנזי בחודש דצמבר, הם ניהלו משא ומתן".

בסבב הקודם?
"בסבב הנוכחי לאחר הבחירות. אני מדבר רק על הפגישות אחרי הבחירות. היו שם כל מיני הבנות. ראיתי בשבוע האחרון במו עיני את אורי מקלב מופיע ואומר 'אין לנו שום בעיה עם גנץ ועם לפיד ובהחלט אנחנו פתוחים".

ידוע לך איפה הם נפגשו?
"תשאלי את אשכנזי ואת אריה דרעי"

הוא הכחיש זאת בצורה מפורשת בראיון אתמול.
"אני אומר שהם נפגשו אחרי הבחירות. גם גבי אשכנזי וגם בני גנץ מנהלים מגעים די רציפים, גם ישירים וגם עקיפים עם החרדים ומעבירים כל מיני מסרים. יש שם חלוקה ברורה כמו שעופר שלח מעביר מסרים לרשימה המשותפת כולל בשבוע האחרון".

ידוע לך מה היו ההצעות?
"זה לא משנה, אני יודע מה העמדות של ישראל ביתנו, אנחנו לא ניכנס. אם מישהו משלה את עצמו שהוא יכול לעשות אקרובטיקה ולשכנע אותנו להיכנס בלי תחבורה ציבורית בשבת, בלי נישואים אזרחיים, בלי חוק גיוס לכולם לכל בני 18, או גיוס צבאי או שירות אזרחי, שירות לאומי, אז הוא משלה את עצמו. אנחנו הגענו לנקודה שצריך להכריע בכל הנקודות הכואבות, כי פשוט אי אפשר להמשיך כך גם אם נרצה אי אפשר".

איך זה לא מתכנס לבחירות רביעיות?
"מבחינת אלו שלמדו לימודי ליב"ה, צריך להיות ברור שבלי המשותפת ובלי החרדים יש 91 ח"כ בכנסת. לקואליציה צריך רק 61. אחת הבעיות המרכזיות היא שיש לנו ראש ממשלה שנאחז בקרנות המזבח למרות שיש לנו ראש ממשלה 'פג תוקף', צריך להגיע למסקנה שצריך לתלות את הנעליים כמו כל כדורגלן טוב, כמו כל ספורטאי הכי מצטיין, מבין שמגיע זמן לפרוש. לנתניהו הייתה תרומה משמעותית לפיתוחה ולחיזוקה של ישראל במשך עשור, מבחינתו כל יום שהוא מוסיף רק גורע מהמורשת שלו, חבל שהוא נאחז בקרנות המזבח. בכל מקרה יש לנו 91 חברי כנסת וזה מספיק כדי להקים קואליציה".

זה לא מתכנס, אתה קורא לנתניהו לתלות את הנעליים ולפרוש אבל בסופו של דבר המפלגה שלו לא קוראת לו לעשות את זה, איך זה יסתדר?
"זה לא רצון זו המציאות, אני בטוח שהדברים יסתדרו. תשאירו את זה לשלושה במרץ, אני מקווה שתזמינו אותי אחרי זה. יש פה פתרונות לא צריך לרוץ ולספר כל דבר לחבר'ה, לא צריך לשים כרגע את כל הקלפים על השולחן".

אתה אומר 'אני יודע משהו, לא מספר', איך הציבור ידע למי להצביע?
"קודם כל שאנשים יצביעו לפי המצע והיכרות שלהם עם הדמויות. אף אחד לא חדש, חוץ מגנץ למעשה. שאר השחקנים מאוד מוכרים ולכל אחד יש את הרקורד והעמדות שלו".

מה דעתך על גנץ?
"מה שחשוב זה שאנשים יציגו עמדות ברורות, אי אפשר כל הזמן לזגזג, פעם אחת זה רק שילוט חוצות לממשלה חילונית ולמחרת מסרים לחרדים. קודם כל מעניין אותי העמדות, שכולנו נדע מה אנחנו בוחרים, אני לא יודע עד היום אם כחול לבן בעד סיפוח בקעת הירדן או נגד. יש עוד הרבה שאלות שלגמרי לא ברורות. לכן אני מציע לציבור לבחור ולהצביע עבור מפלגות עם עמדות ברורות. לגנץ אין ניסיון, הוא לא ניהל למעשה שום משרד או מערכת ממלכתית, מממשלתית".

לדעתך, הוא יעמוד בלחצים?
"הוא היה רמטכ"ל, ראיתי אותו במבצע צוק איתן, הוא זכה להרבה שבחים מראש הממשלה נתניהו על צוק איתן, מבחינתי כמבצע זה היה כישלון מהדהד".

הוא חטף בזמנו ביקורת נוקבת ממבקר המדינה על המבצע.
"אני אז הייתי חבר קבינט אז לכן אני לא צריך דו"ח מבקר מדינה, אבל מה שצריך זה הכרעה אמיתית, לא בין נתניהו לגנץ, אלא מהו סדר העדיפויות. כי מה שאני רואה בחודש האחרון שמודיעים בעוטף עזה שנגמר תקציב והם מפוטרים, שמשרד הקליטה נודיע לחיילים בודדים שהתקציב נגמר ובאותו שבוע ראש הממשלה מכנס ועדת חריגים באוצר ומאשר 845 מיליון ש"ח תקציב לישיבות זה סדר יום שצריך לשנות. אני מסתכל מה קורה עם הרבנות הראשית עם כל תהליכי הגיור. ראש הממשלה לוחץ לעשות גיור מזורז ל-400 בני הפלאשמורה ולעלות אותם לארץ עוד לפני הבחירות. יש פה 40 אלף איש שעלו למדינה בגיל מאוד צעיר, ממש הגיעו כחלק תינוקות חלק ילדים קטנים, עשו פה שירות צבאי, עושים מילואים עובדים, משלמים מיסים, מתעללים בהם, לא נותנים להם לעבור גיור, לא מכירים בהם כיהודים, אותם אנשים שמסיימים צבא אז שהם היו בצבא היה מותר להם להילחם ולמות למען המדינה ואחרי שמסיימים את השירות הצבאי אסור להם להתחתן במדינה, הם צריכים לטוס לקפריסין או בולגריה או לכל מיני מקומות והדבר הזה בלתי סביר בעליל".

האם תשב בממשלה של גנץ עם תמיכה של הרשימה המשותפת או נמנעת?
"חס וחלילה, לו הייתי רוצה לעשות את זה הייתי יכול לעשות את זה גם בספטמבר, רשימה משותפת זאת רשימת תומכי טרור, הם לא לגיטימיים, מי שתומך ומזדהה עם טרור בזמן מלחמה ומה שראינו בעימות האחרון".

אמרת בעבר דברים דומים גם על מרצ.
"אין מרצ, כמו שיש קדימה בתוך ליכוד".

אבל מרצ הם יו"ר משותפים.
"כרגע יש רשימה משותפת, עבודה-גשר-מרצ. נתניהו מינה את עמיר פרץ ב-2013 לשר בממשלתו, גם אז הייתי שר באותה ממשלה של נתניהו, אורלי לוי הייתה שנים חברה בישראל ביתנו. במידה רבה זה פתר את הבעיה, ראיתי את נתניהו מתחנן לעמיר פרץ. אי אפשר להיות יותר ברור, הרשימה המשותפת זאת רשימת תומכי טרור, לא מבחוץ לא מבפנים לא ממאדים ולא מבחוץ. כל עוד, אני גם לא מבין, נתניהו ישב עם אחמד טיבי וערפאת וחתם איתם על הסכם והעביר שטחי בי וסי לאחריות  הרשות הפלסטינית, זה לגיטימי, לשבת עם יסגן רמטכ"ל, אלוף בצה"ל, איר גולן זה לא לגיטימי? זה קצת דיסוננס".

מה אתה חושב על בנט כשר ביטחון?
"זה לא הוגן שאתן ציון לשר הביטחון היום שבועיים לפני בחירות, אני חושב שהציבור ייתן את ההערכה שלו בקלפי. זאת ההערכה הכי טובה".

אתה מקיים שיח עם איילת שקד?
"אין לי שום דיאלוג עם איילת שקד, אני כולי מרוכז בקמפיין שלי, אבל כשאני שומע את כל המופעי הצפון קוריאה האלה, עוד חתימה על נאמנות לנתניהו, אין לי ספק שגם איילת שקד ונפתלי בנט - כל מה שהם חולמים זה שהסיוט של נתניהו יעבור. להערכתי, הם יהיו הראשונים שבאמת יחפשו דרך להיפטר מנתניהו ולבנות ממשלה בלי נתניהו, אחרי כל ההשפלות וה'זובור' שהם עוברים אצלו יום יום. אני חושב שברור לכולם כמה שהם זועקים יותר 'נתניהו', כך הם מתים להיפטר ממנו".