בית המשפט העליון דחה הבוקר (שני) בהרכב של שלושה שופטים את עתירתו של רון קובי, ראש עיריית טבריה לשעבר, והדיח אותו סופית מהתפקיד. בראש ההרכב עמד השופט יצחק עמית, ולצידו ישבו השופטים נעם סולברג ואלכס שטיין וההחלטה התקבלה פה אחד.

השופט עמית כתב: "טענת העותר בדבר ניגוד עניינים של שר הפנים ומנכ"ל משרד דינה להידחות. נקבע כי על השימוע להיערך בהקדם האפשרי ועל כן אין מקום לביטול ההחלטה עקב ממשלת המעבר. המנכ"ל מצא כי לא זומנה ישיבת תקציב נוספת למרות שראוי היה לעשות כן".

"האחריות לאי אישור התקציב נופלת לפתחו של העותר באופן המצדיק את סיום כהונתו כראש עירייה. בפועלו מנע העותר את האפשרות של חברי המועצה למצות את האפשרות לפעול להעברת התקציב", כתב עוד עמית, "חלק נכבד מטענות העותר נמצאו מוצדקות אך בהינתן שיקול הדעת המוקנה לשלטון המרכזי... אינה קמה עילה להתערבותנו". השופט סולברג הוסיף: "העותר לא עשה כל אשר לאל-ידו להביא לאישור התקציב במועדו".

שר הפנים אריה דרעי פנה במכתב גלוי לתושבי טבריה. "מיניתי לפני כחודש ועדה ממונה  שמנהלת את העיר, מורכבת מפקידים בכירים מכמה משרדי ממשלה, אנשי מקצוע מעולים, בראשם סמנכ״ל משרד הפנים הותיק והמנוסה, מוני מעתוק. עברתם תקופה קשה, אולם היום כולנו מביטים קדימה בתקווה גדולה. בכוחות משותפים של כל משרדי הממשלה, בראשם משרד הפנים, נעשה הכל כדי שטבריה תתחזק, תשוקם, תשוב למסלול ותהיה עיר חזקה, מפוייסת עם עיריה מתפקדת שפועלת למען תושביה ומעניקה להם את השרותים הנאותים שאתם ראויים להם. אני משוכנע שנעבוד קשה ונצליח. בכבוד רב ובאהבה שר הפנים, אריה דרעי".

כזכור, קובי הודח מתפקידו בינואר האחרון, בידי השר להגנת הסביבה, זאב אלקין. אלקין הוסמך לדון בסוגיה במקומו של שר הפנים, אריה דרעי, אשר העביר את הסמכות בגלל טענות מצדו של קובי לניגוד עניינים. הסיבה להדחתו של קובי היא כישלונו באישור תקציב העירייה עד למועד הקבוע בחוק, על אף ארכה שהעניק לו דרעי.  

קובי נבחר לתפקיד באוקטובר 2018, והתבלט בציבור בעקבות מאבקיו מול נציגי המפלגות החרדיות. בבחירות לכנסת ה-22 התמודד בראשות מפלגת "הימין החילוני", אך לא עבר את אחוז החסימה.