הכתבה נכתבה בשיתוף שמואל

חשוב לעשות שינוי בבית מפעם לפעם 
ניתן לבצע שינויים רבים בחלל הבית כך שיתאים יותר אלינו ואל הטעם והתקציב הנוכחיים שלנו. אפשר אמנם לבצע שיפוץ נרחב ומקיף, להחליף את כלל פריטי הריהוט, אבל זה לא תמיד הכרחי. ניתן לבצע גם שינוי משמעותי בבית בטאץ' הרבה יותר קטן ומדויק. 

איך נוכל לעשות שינוי משמעותי בבית בטאץ' אחד? 
ביצוע שינוי גדול בבית בעזרת מהלך אחד מרכזי, דורש מומחיות וכישרון. המהלך חייב להיות מצד אחד ממוקד, ומצד שני להשפיע על כל החלל שמסביבו. רענון בטאץ' אחד הוא בעל יתרונות רבים. הוא חסכוני יותר מביצוע שיפוץ מקיף, ניתן לשינוי בקלות אם אינכם מרוצים מהתוצאה הסופית, ונותן לכם הזדמנות להתנסות בעיצוב הבית מבלי לעשות עוד צעדים מרחיקי לכת. 

יש מספר דרכים מומלצות לעשות שינוי כזה, והרי לכם כמה דוגמאות מוצלחות:
שדרוג הסלון: הסלון הוא החלל המרכזי של הבית, המקום בו מתכנסים כל בני הבית, ובו מתרחשת רוב האינטראקציה המשפחתית. בנוסף, הסלון הוא גם מקום האירוח המרכזי, חלון הראווה של הבית. לכן, כדאי מאוד להשקיע בו, ולהפוך אותו למזמין ואסתטי ככל הניתן. אין צורך לעשות שינוי בכל הבית, די בכך שתשדרגו את הסלון כך שיתאים לאופי הכללי של הבית ולחוויית המגורים אליה אתם שואפים. סלונים מעוצבים ונוחים מוצעים כיום במגוון דגמים, צבעים, סגנונות וקומבינציות – צריך רק לבחור נכון ואז תרגישו שכל הבית  התחדש.

החלפת דלתות: דלתות הבית הן לעיתים קרובות כאלה שנבחרו אוטומטית על ידי הקבלן, ולרוב מדובר בסטנדרט פשוט למדי. כמו כן, חדרי הבית עוברים שדרוג ועיצוב מדי כמה שנים בעוד הדלתות נשארות כפי שהן ולא תמיד מתאימות ללוק החדש. לא תאמינו עד שתראו, אבל אפשר לחולל שינוי גדול בבית בעזרת החלפה של הדלתות ובחירה של דגמים אופנתיים יותר או מעוצבים בהתאמה לעיצוב הכללי של הבית . לעיתים ניתן להסתפק אפילו בצביעה של הדלתות לשיפור משמעותי של המראה שלהן, שעשוי להשפיע על שאר חדרי הבית.

הדבקת טפטים: הטפטים חזרו לאופנה בשנים האחרונות ובגדול. הפעם אלה לא אותם טפטים מיושנים הזכורים לכם מבתי הדודים והסבתות. ניתן כיום לרכוש טפטים במגוון אינסופי של צבעים, מרקמים ועיצובים. בנוסף על יתרונותיהם העיצוביים, ניתן לרכוש היום גם טפטים מסיבי זכוכית מתקדמים, ששומרים על הקיר ומונעים נזקי מים ושריטות. חשוב מאוד לשלב את הטפטים בחוכמה, מאחר ומדובר בפריט שיש לו אפקט מאוד חזק על עיצוב הבית. לפעמים די בהדבקת טפט יפהפה על קיר אחד של חדר – וכל החלל יקבל מראה חדש. 

פינת האוכל: שדרוג פינת האוכל בדרכים שונות יכול להביא לשינוי משמעותי בבית. פינת אוכל צריכה להיות פונקציונאלית לארוחות ביתיות ולאירוח חברים או משפחה, אך חשוב לשים דגש על האסתטיקה שלה. חשוב מאוד להתאים את פינת האוכל המחודשת לאווירה אותה ברצונכם לייצר בביתכם. תוכלו לעשות שינוי גדול בפינת האוכל על ידי שיוף וצביעה של רהיטים ישנים שהתבלו, ברכישת שולחן וכסאות חדשים או בהוספת אקססוריז שיעניקו לה מראה חדש כגון: אגרטל, מנורה, מגש פירות, נרות ועוד.

החלפת התאורה:  החלפת התאורה מאפשרת לכם לשנות בבת אחת את כלל המראה של פנים הבית. האור משנה את הדרך בה אנו רואים צבעים וצורות, ולכן הוא יכול לחולל מהפכה בעיצוב הבית במהירות רבה. בחרו מערכות תאורה בגוון המתאים לאופי שאתם רוצים לשוות לבית, בין אם צהבהב וחם או לבן בהיר ומודרני. נסו לשלב את התאורה שבחרתם עם האור הטבעי ומיקום החלונות, וכך תגיעו לתוצאות הטובות ביותר.

חלונות: החלונות בבית מחברים את החוויה שלנו בפנים לעולם שבחוץ. חשוב מאוד להבין, שהאור הנכנס אל הבית דרך החלונות, יחד עם הנוף הנשקף מהם, הופכים אותם למרכז תשומת לב. לכן, עלינו להשקיע בעיצוב החלונות. ניתן להחליף את החלונות הרגילים לחלונות בלגיים, או פשוט לבצע רכישה מדויקת של וילונות חדשים שיכולים לשנות ללא היכר את מראה החלון ויחד איתו את האווירה בכל החדר.  

לכו יותר עם הנטייה האישית שלכם ופחות עם אופנה חולפת
לעיתים במהלך שיפוץ מהיר של הבית, יש לנו נטייה להיגרר אחר טרנדים חולפים במקום לרכוש את מה שאנחנו באמת אוהבים, ומה שמתאים לאופי הבית. הנטייה הזו עלולה להיות בעוכרנו, כי כשהטרנד יעבור  גם אנחנו נמאס בו. לכן, חשוב מאוד שביתכם ירגיש כמו המקום האינטימי והאישי ביותר, ושכל הבחירות שתעשו יהיו כאלה שינעם לכם לחיות איתן גם אחרי שנה או יותר. בכל שינוי עיצוב או רכישת ריהוט ופריטים לבית, בצעו בחירות מושכלות, שתיהנו מהן ותהיו שלמים עימן לאורך זמן.  

הכתבה נכתבה בשיתוף שמואל