בשנת 2015 נחקק בפורטוגל חוק המאפשר לצאצאי יהודים ממוצא ספרדי לקבל אזרחות פורטוגלית, וזאת מבלי לוותר על אזרחותם הקיימת. החוק מאפשר הוצאת אזרחות פורטוגלית למבקש מעל גיל 18, ממוצא ספרדי, כלומר שמשפחתו הגיעה לא רק אך בעיקר, מאחת ממדינות צפון אפריקה, טורקיה, בולגריה, לבנון, סוריה, יוון, יוגוסלביה, הולנד וללא קשר לשם משפחתו. 

במידה ומשפחתו של מבקש האזרחות נמצאת בישראל מספר דורות ולא ניתן לדעת מאיזו מדינה הגיעו לישראל אפשר להוכיח מוצא לפי כתובות במשפחה, שמות משפחה, ידיעת שפת הלאדינו או חכיתיה ועוד. למשרדנו אף יש אפשרות לקבל מידע מארכיונים שקיימים עוד מלפני קום המדינה.

יתרונותיו של הדרכון הפורטוגלי: 
· תנועה חופשית בעולם
· לימודים אקדמיים מסובסדים באירופה
· מגורים באירופה
· עבודה חוקית באירופה
· מתייתר הצורך בוויזה לארה"ב
· תוכניות עבודה ומגורים חוקיים בקנדה ובאוסטרליה
· בטחון לעצמכם ולילדיכם
· אפשרות להעביר אזרחות לילדים 
· אפשרות להיכנס למדינות שלמדינת ישראל אין יחסים דיפלומטיים עימן
לפניה ישירה אל עורכת דין ונוטריון אתי אלמגור, לחץ/י כאן

מעגל הזכאים לאזרחות פורטוגלית הורחב גם לקטינים ולבני זוג שאינם ספרדים
לפני כשנה התקבל תיקון לחוק הגירה פורטוגלי אחר, שמטרתו להביא לאיחוד משפחות, ובמסגרתו מוענקת אזרחות פורטוגלית לילדיהם הקטינים ולבני זוג של אזרחי המדינה.

בעקבות שינוי זה, פנינו לרשויות האחראיות לבחינה ולאישור בקשות לאזרחות, וביקשנו להחיל את תיקון החקיקה גם ביחס לבקשות המוגשות מתוקף החוק הנוגע ליהודים ממוצא ספרדי. בקשתנו נענתה בחיוב, והמשמעות היא הרחבת אוכלוסיית הזכאים לקבלת אזרחות פורטוגלית.

איך מתבצע תהליך הוצאת האזרחות לאחר התיקון בחוק הפורטוגלי?
התהליך מורכב מכמה שלבים, החייבים להתבצע בסדר מסוים לשם הוכחת עמידה בקריטריון של "איחוד משפחות". הצלחת התהליך מותנית במקצועיות ובשליטה אבסולוטית בחוקי ההגירה הפורטוגליים. 

על פי התיקון החדש, לאחר שאחד ההורים מקבל אזרחות ודרכון פורטוגליים ניתן להגיש בקשה לקבלת אזרחות עבור ילדיו הקטינים. לאחר שהזכאי לאזרחות פורטוגלית וילדיו קיבלו את האזרחות, ניתן להגיש בקשה לאזרחות גם עבור בן/בת הזוג, ללא קשר למוצאם וזאת לאחר רישום הנישואין אצל הרשויות בפורטוגל. 

כיצד מתנהל תהליך הוצאת האזרחות הפורטוגלית מול משרדנו?
מאחר והמשרד מייצג לקוחות מכל העולם, בנינו פורמט מיוחד המאפשר לנהל את כל ההליך באמצעות משלוח מיילים, עובדה המקלה מאוד עם מבקש האזרחות, חוסכת לו זמן רב, ואף מאפשרת את ניהול כל ההליך כשמבקש האזרחות לא נמצא בישראל. 

לאחר יצירת קשר בטלפון או במייל עם המשרד ובדיקת זכאות ללא עלות, נצטרך להבין מיהם המבקשים ומה הקשר ביניהם. בהמשך משרדנו יפעל כדי לבנות את התיק מול הקהילה היהודית בפורטוגל אשר בידיה הסמכות לקבוע מי זכאי לקבל את האזרחות. בשלב הבא נמשיך בהתנהלות מול הרשויות בפורטוגל שמעניקות בסופו של דבר את האזרחות.

עורכת הדין אתי אלמגור (צילום: ג'ורג'ו שווגר)
עורכת הדין אתי אלמגור (צילום: ג'ורג'ו שווגר)

משרד עורכי דין אתי אלמגור הוא משרד בוטיק המייצג לקוחות מישראל ומהעולם בהוצאת אזרחות פורטוגלית. אתי אלמגור מוסמכת כנוטריון וכעו"ד, בעלת ניסיון של למעלה משני עשורים המתמחה מעל לעשור בהוצאת אזרחויות זרות. לאורך השנים רקם המשרד קשרים ענפים ובנה את האסטרטגיה הנכונה בתחום. למשרד קשרים מעולים בקהילה היהודית בפורטוגל, שהיא בעלת הזכות, על פי חוק, להחליט לגבי זכאות לאזרחות. כמו כן, למשרד עו"ד שותף בפורטוגל מומחה בהוצאת אזרחות פורטוגלית, דבר המסייע בטיפול מהשטח. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין למדינות והגירה LawGuide.