תוכנית הבידור החדשה בהנחייתו של צביקה הדר שעולה הערב (שני), סובבת סביב 10 קומיקאים ישראלים שנמצאים כבר שנים בתעשייה – רובם נעים בתחום שבין הסרטונים הוויראליים למועדוני הסטנד-אפ בתל אביב – אשר מתוכם ייבחר "הקומדי סטאר" של ישראל על ידי צוות שופטים מקצועי: גיא עמיר וחנן סביון (תסריטאים, שחקנים ויוצרי "עספור", "מחילה", "מכתוב") ונטע אלחמיסטר (דוגמנית, אשת עסקים ואושיית רשת המחזיקה למעלה מ-1.6 מיליון עוקבים).  הקומיקאים יתחרו על תואר הקומדי סטאר באמצעות הכנת סרטונים ויראליים וקרבות סטנד-אפ, והזוכה יזכה לספיישל קומי משלו בערוץ 13. 

בראיון שערכנו עם צביקה הדר וצוות השופטים בערב השקת הסדרה חשפנו עוד מידע על שלבי התוכנית, גילינו מה הקשר ל"קומדי סטור" המיתולוגי מלבד הדמיון בכותרת ואיך נטע אלחמיסטר משתלבת כשופטת בתוכנית הבידור, למרות המבטים החשדניים והרמות הגבה? 

צביקה, ספר לנו על התוכנית – מאיפה הגיע הרעיון? 

"קודם כל, מדובר בתחרות. הרעיון הגיע מזה שאני ושבי זרעיה קלטנו שאין שום תחרות שמיועד לסטנדאפיסטים ובתור שני קומיקאים, זה בער בנו ליצור תוכנית שכזו. כשהחלטנו שהולכים על זה, לפני יותר משנה – יצאנו למסע ועברנו בין המון מועדוני סטנד אפ עד שמצאנו את האנשים הכי מצחיקים שיש. חלקכם עדיין לא מכירים אותם, אבל בקרוב מאוד תכירו".

אי אפשר להתעלם מהדמיון בין "הקומדי סטור" ל"קומדי סטאר" – יש קשר בין שתי התוכניות?

"ברור. כשאנחנו היינו ב'קומדי סטור', היינו חבורה של 12-13 איש ובסוף נותרנו חמישה. הדרך של המועמדים בתוכנית שלנו מאוד הזכירה לי את העבר שלי וזו אחת הסיבות לדמיון בין השמות. ההבדל הוא שבשנת 2020, הסטנדאפיסט צריך לדעת עוד דברים מלבד להצחיק: הוא צריך לדעת לערוך, לצלם, להלביש את עצמו ובעצם לעשות כל מה שצריך כדי להיות ויראלי. לכן, חיפשנו קומיקאים שהם גם קיימים ברשת וגם קיימים על הבמה כבר מספר שנים. זו לא תחרות כישרונות צעירים, זו תחרות של מקצוענים. עוד לא ראיתם תחרות כזו".

איך תעבוד התחרות?

"התחרות היא תחרות סרטונים. המועמדים מתחלקים בכל פרק לקבוצות של חמישה וכל קבוצה מייצרת סרטון ויראלי. שני הסרטונים הטובים ביותר ניגשים לקרב סטנד-אפ בסוף הפרק ומתוכו נבחר הקומדי סטאר של הפרק. מבין כל הקומדי סטארז שייבחרו בפרק - ייבחר ה'קומדי סטאר' של העונה".

איך בוחרים שופטים לתוכנית כזו?

"התוכנית נשענת מצד אחד על קומדיה, ומצד שני על ויראליות ברשת. למען האמת, בהתחלה חשבנו שהקהל יהיה זה שיבחר את המנצחים אבל בסוף העדפנו לבחור אנשי מקצוע. גיא וחנן, שהם יוצרים מחוננים בתחום הקולנוע והטלוויזיה, מבינים את עולם הקומדיה ולראשונה יופיעו בטלוויזיה בדמות עצמם. זה מרגש ומשמח אותי מאוד שהם הסכימו להשתתף".

מיה דגן העבירה ביקורת על הליהוק של נטע אלחימיסטר, מדוע באמת בחרתם דווקא בה?

"את נטע אלחמיסטר אני מכיר כמה שנים, עוד מאז שאירחתי אותה ב'מחר שבת', ואין ספק שהיא מבינה המון ב-'מה יכול להיות ויראלי?'. בהתחלה חשבתי שהיא מתעסקת רק בדוגמנות ובעסקים שלה, אבל אמרתי לה: 'נטע, את לא באה להיות נערת פוסטר או מנחה, את שופטת ומביאה את האינפוט שלך מכל הניסיון שצברת'. לשמחתי הרבה, היא הסכימה ואני מאושר מצוות השופטים שהרכבנו פה".

שופטים, איך הייתה הדינמיקה ביניכם?

נטע אלחמיסטר: "הייתה דינמיקה מדהימה, אמנם הכרנו קצת לפני אבל התוכנית באמת גיבשה אותנו ואנחנו הרבה מעבר לשופטים. אנחנו מדברים הרבה מעבר לתוכנית ונוצרה כימיה מדהימה".

אתם שופטים קשוחים?

גיא עמיר: "לא, מה פתאום. השופטים הגיעו להנות, כולם הגיעו בהרגשה טובה ובווייב מאוד רגוע וכייפי, זה שונה מיתר תוכניות הריאליטי. אנחנו לא באים לכסח אף אחד".

יש לכם טיפ לקומיקאים בתחרות, שמגיעים מקריירות בתחילת דרכם ועכשיו פורצים בבת אחת לתודעה הציבורית, לראשונה בחייהם, בתוכנית טלוויזיה?

גיא עמיר: "הם חייבים לנצל את ההזדמנות שהם קיבלו. הרבה זמן לא הייתה תוכנית שמוקדשת לקומיקאים ויש להם פה הזדמנות מדהימה לפרוץ, אני מאחל להם שיפציצו ויגיעו למקומות חדשים וטובים".

חנן סביון: "אני אומר את זה הרבה למועמדים: כשאני וגיא יצאנו מבית הספר המשחק לפני לא מעט שנים, כל כך חיפשנו את המשבצת להופיע, אפילו חצי דקה אצל דודו טופז. כאן לאנשים יש פלטפורמה מטורפת להציג את הכישרון שלהם החוצה".

נהניתם בצילומים? ספרו לנו משהו מצחיק שקרה במהלך צילומי התוכנית.

נטע: "מה זה נהנינו? עפנו! יש המון הפתעות שאנחנו לא יכולים לספר, אתם חייבים לראות את זה במהלך התוכנית".

חנן: "אני יכול לספר לך משהו מצחיק. כל פעם שהייתי רוצה הפסקה במהלך הצילומים הייתי אומר להפקה שנטע צריכה פיפי. אם אני הייתי מבקש לצאת, היו אומרים לי 'תתאפק' אבל כשנטע צריכה משהו – שורקים במשרוקית ועומדים דום. אין מה לעשות, אני מקבל את זה (כולם צוחקים)".