דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI), חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין, חשף היום (שני) תמונות המתעדות את התקיפה המיוחסת ישראל בשטחי סוריה במהלך סוף השבוע. בתיעוד ניתן לראות את הרס המפקדות וכן מחסנים באזור. 

כזכור, במהלך התקיפה המדוברת, הצבא הסורי טען כי ישראל תקפה בדמשק, וכי מערכות ההגנה האווירית במקום הופעלו והצליחו ליירט חלק מן הטילים לפני שביצעו את משימתם. עוד דווח כי הפעולה כוונה נגד משלוח נשק שהגיע לשדה התעופה בעיר מאיראן וגבתה את חייהם של שבעה אנשים - ארבעה אנשי משמרות המהפכה האיראניים ועוד שלושה חיילים מצבא סוריה. 

תיעוד התקיפה בסוריה (צילום: ImageSat International (ISI)
תיעוד התקיפה בסוריה (צילום: ImageSat International (ISI)

בעקבות התקיפה, שמרו בצה"ל על עמימות ולא לקחו אחריות רשמית לאירוע. "התקיפה המרכזית הלילה הייתה באזור שדה התעופה בדמשק, וממה שאנחנו מבינים מהדיווחים זו הייתה תקיפה על מחסני אמל"ח", אמר הכתב הצבאי טל לב רם בראיון לגיא פלג ב-103FM לאחר התקיפה, "כדאי להגדיר את המילה עמימות ביחס לתקיפה הזו, הרי למי יש עוד מטוסי קרב באזור שמסוגלים לעשות את זה? הסיפור הוא לשמר את האירוע ככזה שאתה לא מכניס אצבע בעין אחרי שביצעת פעולה שכנראה ברור שישראל עשתה", אמר לב רם.

כשבוע לפני התקיפה המדוברת, לפחות 23 אנשי מיליציות פרו-איראניות נהרגו, כך דווח בא-שרק אל אווסט. לפי הדיווח בתקשורת הערבית, חיל האוויר תקף במערב דמשק, ובתגובה הופעלה מערכת ההגנה האווירית הסורית. מספר פיצוצים נשמעו באזור.

התקיפה בסוריה (צילום: רויטרס)
התקיפה בסוריה (צילום: רויטרס)