מנכ"ל חברת התעופה "דלתא", אד בסטיאן, גרם להפתעה גדולה אחרי שאמר בראיון שאין להוריד את המשענת של מושב המטוס, לפני שמבקשים את רשותו של הנוסע היושב מאחוריך. בסטיאן התייחס לנושא המוכר, שיוצר הרבה ויכוחים במהלך טיסות, ואמר שלפי דעתו זה רק "ראוי" שאדם שרוצה להוריד את משענת המושב, צריך לוודא שזה בסדר מבחינת אותו הנוסע.

"הדבר הנכון לעשות הוא שאם אתה מתכוון להשעין את מושב המטוס, אתה צריך קודם לשאול אם זה בסדר", אמר בסטיאן. "אני אף פעם לא משעין את המושב לאחור, כי אני לא חושב שזה משהו שמנכ"ל צריך לעשות, אבל אני אף פעם לא מעיר אם מישהו שיושב לפני עושה זאת".

אד בסטיאן (צילום: Justin Sullivan, GettyImages)
אד בסטיאן (צילום: Justin Sullivan, GettyImages)

הויכוח עתיק היומין על הורדת מושב המטוס למצב שכיבה השתלט על האינטרנט בתחילת השבוע, לאחר שסרטון של אדם שחבט שוב ושוב על גב המושב של נוסעת אחרת בטיסת "אמריקן איירליינס" פורסם ברשתות החברתיות. וונדי וויליאמס, הנוסעת שנפגעה ופרסמה את הסרטון בטוויטר, כתבה: "הוא כעס על כך שהשענתי לאחור את המושב שלי וחבט בו בערך 9 פעמים - קשה מאוד. בשלב זה התחלתי לצלם אותו, אך הוא המשיך בהתנהגות הזו". הסרטון, שהציג את הנוסע הזועם מתנהג באלימות, הפך לוויראלי עם יותר מ2.4 מיליון צפיות.

על פי הדיווחים, ההתנהגות של אותו אדם עברה כלא כלום, בעוד האישה נותרה מבולבלת וכועסת. "כשהדיילת הגיעה, היא גלגלה את עיניה אלי ואמרה 'מה?', ואז אמרה לו שבהחלט נראה שצפוף לו ונתנה לו רום! היא אמרה לי שאני צריכה למחוק את הסרטון, מכיוון שזה נגד החוק לצלם סרטון וידאו במטוס. שאלתי את שמה והיא נתנה לי הודעת הפרעה לנוסע", כתבה וויליאמס בטוויטר.

כעת, היא מחליטה לתבוע את חברת התעופה "אמריקן איירליינס", שבחרו להתנצל אבל מבלי לקחת אחריות על מעשי הדיילת. "לאחר התחשבות רבה וההזדמנות שניתנה לאמריקן איירליינס לעשות את הדבר הנכון, החלטתי לשתף את התקיפה שלי, מהנוסע שמאחוריי, ואת האיומים הנוספים, מצד דיילת אמריקאית של חברת התעופה", כתב וויליאמס בטוויטר. חברת התעופה מסרה בתגובה: "אנו בוחנים את הנושא. הבטיחות והנוחות של לקוחותינו וחברי הצוות היא בראש סדר העדיפויות שלנו".

מושבים במטוס (צילום: ingimages.com)
מושבים במטוס (צילום: ingimages.com)

מאז שהסרטון הפך וויראלי, הרשת משתגעת בנוגע לשאלה - האם יש לבקש רשות מהנוסע שיושב מאחוריך להשעין את מושב המטוס? חלקם טענו כי וויליאמס טועה בכך שפלשה לחלל האישי של הנוסע האחר, בעוד שאחרים טענו כי זו זכותה המלאה. ספרו לנו מה דעתכם.