שלום הגלילה: לא תמיד חייבים להשתמש בנתחי בשר יקרים במיוחד כשמכינים ארוחות לילדים – רצוי להשתמש במוצרים בסיסיים המאפשרים יצירתיות והתאמה לשילובים מעניינים, ההופכים את המנות העשויות מחומרים "פשוטים" לטעימות ומפנקות. וזה, מה שנקרא, בישול ביתי. השימוש בבשר טחון במטבח הוא עוד דרך לעמידה בתקציב המשפחתי.

בשימוש בבשר טחון אנו יכולים ליצור שפע של מנות, מקציצות ועד ממולאים מורכבים בעלי עושר של טעמים. מניסיוני, רוב המטעמים הנפלאים ממטבחי עדות ישראל עושים שימוש נפלא, מעניין ומרתק בבשר הטחון. וכאשר מכינים לזאטוטים כדורי בשר בסיסיים השוחים ברוטב עגבניות מעניין, אין מאושרים מהם. היופי בהכנת תבשילים עם כדורי בשר הוא שניתן להעשיר את התבשיל בשפע של ירקות וקטניות ההופכים את המנה לתבשיל קדירה מעניין, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. לצורך הגיוון בחרתי להשתמש במתכון עם בשר פרגיות טחון, אך את אותו המתכון אפשר להכין גם עם בשר בקר והתוצאה שתתקבל עדיין תהיה לא פחות ממושלמת. 

למתכונים נוספים היכנסו לבלוג של פסקל בכתובת: https://www.pascalpr.co.il

טיפסקל
אין דין בשר בקר טחון כדין עוף או הודו. שביל הזהב: שילוב של כמה סוגי בשרים לקבלת תערובת בשר עם פחות שומן, אבל עם טעם עשיר ונהדר.

עיסת הבשר הטחון – בין אם מדובר בעוף רגיל, פרגיות או הודו – יכולה בקלות להפוך לכדורי בשר שאותם מבשלים ברוטב, ואם מוסיפים אל הרוטב ירקות אהובים, כמו תפוחי אדמה קטנים, גזר, אפונה וקטניות (שעועית או גרגירי חומוס) שהושרו במים יום קודם להכנה, כל הטוב הזה הופך לקדירה מושלמת.

 במונח "קשירת בשר" הכוונה לחומר שמאחד את הבשר הטחון ומונע את התפרקות הקציצה: ביצה, לחם, קמח, קמח מצה או פירורי לחם. יש ללוש הכל יחד היטב ולהניח בצד לזמן קצר טרם הבישול.

גלילת בשר טחון (פרגית) 

החומרים (לגלילה אחת גדולה):
600 גרם בשר פרגית טחון
1 בצל גדול, קלוף, מרוסק וסחוט היטב
2 שיני שום כתושות
1 ביצה
2 כפות גרעיני חמנייה או דלעת, או שילוב שלהם 
2 כפות פטרוזיליה קצוצה
מלח ופלפל שחור לפי הטעם
1 כף שמן זית

למלית:
3 מלפפונים כבושים חתוכים לרצועות 
3 גזרים קלופים, מבושלים וחתוכים לרצועות 
3 ביצים קשות (ברור שקלופות) 
מלח ופלפל לפי הטעם 
נייר אפייה גדול 
רדידי אלומיניום 

לעיטור:
מעט גרעיני חמנייה ודלעת 
פטרוזיליה קצוצה

אופן ההכנה: 
1. מניחים בקערה רחבה את כל חומרי הגלילה ולשים היטב יחד עד לקבלת עיסה אחידה.

2. פורשים יריעה רחבה של רדיד אלומיניום על משטח העבודה, ועליו מניחים נייר אפייה. משטחים על נייר האפייה את עיסת בשר הפרגיות הטחון ומשטחים עד לקבלת משטח בשר ברוחב של 25־30 ס”מ ובאורך של כ־20 עד 22 ס”מ ומשטחים היטב. מסדרים בצד הקרוב אליכם את רצועות המלפפונים הכבושים. עליהם מניחים במרווחים את שלושת הביצים ובצד המרוחק את רצועות הגזרים.

3. מתחילים לגלגל את בשר הפרגיות יחד עם כל תכולת הגלילה, נעזרים בנייר האפייה, מהדקים ומגלגלים עד לקבלת גלילה אחידה. עוטפים וסוגרים את הגלילה בנייר האפייה היטב. מניחים את הגלילה על רדיד האלומיניום, עוטפים וסוגרים היטב את כל הגלילה.

4. מניחים את הגלילה בתבנית חסינת אש או בתבנית תנור ואופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני של 180 מעלות במשך כ־25־30 דקות. מוציאים מהתנור, מצננים קלות, מסירים את כל העטיפות ומניחים בכלי הגשה. מעטרים את הגלילה לאורכה בגרעיני חמנייה ודלעת ומעט פטרוזיליה קצוצה. את הגלילה פורסים לעיני הסועדים. כך נחשפת מעטפת הבשר ובתוכה מסתתרת הביצה מנוקדת במלפפונים וגזרים.