ליו צימינג, מנהל בית חולים בעיר ווהאן אשר נחשב בעיני רבים לגיבור בסין, מת בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, ה-7 בפברואר, לאחר שנדבק בקורונה, כך דווח הבוקר (שלישי) במדינה. בתוך כך, שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', חשף בשידור בכאן ב' כי חברת אל על הפסידה עד כה, כתוצאה מבהלת הקורונה, 50 מיליון דולר.

מבית החולים נמסר כי "הרופא, ליו צימינג, נדבק בנגיף הקורונה במהלך עבודתו, במסגרתה נאבק במגיפה. הוא מת בשעה 02:58 בבוקר ה-7 בפברואר לאחר שניסיונות ההחייאה בו לא צלחו". 

לי היה בין מספר רופאים שנעצרו בדצמבר בגין הפצת מידע על הווירוס, זאת לאחר שהזהיר מפני נגיף "דמוי סארס" שמתפשט בעיר. הניסיון להסתיר מידע בנוגע להתפשטות הנגיף נמשכת גם לאחר מותו, מה שהוביל לכעס רב בציבור הסיני. 

סמוטריץ': "אל על הפסידה 50 מיליון דולר"

השר סמוטריץ' התייחס הבוקר בכאן ב' לבהלת הנגיף הקטלני, ואמר כי "להתנהלות ישראל מול נגיף הקורונה יש השלכות כלכליות שצריך לקחת אותן בחשבון. לדוגמה, בתחום התעופה. חברות התעופה הישראליות מתמודדות עם קושי מאוד גדול, הישראלים לא יוצאים לחוץ לארץ. מדובר על הרבה מאוד כסף. נצטרך למצוא דרך לעזור לחברות". 

אל על. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
אל על. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

"אני חושב שהמדינה תצטרך להכניס את היד לכיס ולתמוך במי שנפגע", המשיך השר. "נצטרך לפצות את חברות התעופה, חד משמעית. ממילא התחום הזה נמצא במשבר בכל העולם. המספרים שמדברים עליהם כרגע, זה סדר גודל של 50 מיליון דולר רק בחודש האחרון. יש כאן אינטרסים לאומיים, בסוף אם מדינה רוצה לשמור על התעופה שלה היא תצטרך לעזור". 

את דבריו חתם באומרו כי "אני ביקשתי מכל החברות להעביר לי נתונים מסודרים. אל על מדברים, לדוגמה, עד היום על הפסד של 50 מיליון דולר, וסביר להניח שאם זה יימשך זה יעלה. בהחלט צריך להיכנס לעומק, יש לנו אנשים שיודעים לשבת על התחשיבים האלה. אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בלי חברות תעופה פעילות".