ויינשטיין (67), שהיה אחד האנשים החזקים ביותר בהוליווד עד שבאוקטובר 2017 החלו להתפרסם עשרות תלונות נגדו על תקיפות מיניות והטרדות מיניות לאורך כשלושה עשורים, מואשם בבית המשפט בניו יורק בחמישה סעיפים של אונס, מעשה מיני פלילי ותקיפה מינית. אם המושבעים יקבעו שהוא אשם, צפוי להיגזר עליו עונש של מאסר עולם.

במרכז המשפט, שהחל לפני כחודש וחצי, עמדו שתי מתלוננות - עוזרת ההפקה מרים היילי, שטענה שהוא כפה עליה מין אוראלי בדירתו בניו יורק בשנת 2006, והשחקנית ג'סיקה מאן, שטענה שוויינשטיין אנס אותה במלון בניו יורק בשנת 2013. השתיים תיארו את המעשים בעדויות דרמטיות, שכללו גם תיאורים אינטימיים של ויינשטיין.

המושבעים שמעו עדויות של עוד ארבע מתלוננות - השחקנית אנאבלה סקיורה ("הסופרנוס"), דון דאונינג, טראלה וולף ולורן יאנג.

התובעת המחוזית ג'ואן אילוצי אמרה בנאום הסיכום שוויינשטיין ראה בעצמו "אדון היקום שלו" וכי הוא כפה עצמו על הקורבנות מבלי שחשש שהן ידברו על כך.

"המצב היה שהארווי ויינשטיין היה הכל והעדות היו שום דבר", אמרה. "הן מעולם לא היו בעולם שלו והן לא היו אמורות להיות. הן לא היו אמורות להיות חזקות מספיק או אמיצות מספיק כדי לספר על זה".

היא הוסיפה כי ההתנהלות של ויינשטיין הייתה של "טורף" כי הוא "בודד אותן וגרם להן לחשוב שהן היחידות".

מנגד, פרקליטתו של ויינשטיין, דונה רוטונו, קראה למושבעים לזכות אותו והביעה תקווה שהם יתעלמו מהדיווחים בתקשורת נגד המפיק ויתבססו על העובדות, שלטענתה מוכיחות שהוא חף מפשע. "הוא היה יעד של מטרה ושל תנועה", אמרה רוטונו, שטענה כי האישומים נגדו מהווים "יקום חלופי" וכי הנשים המתלוננות בחרו מרצונן ללכת עם ויינשטיין.

עדיין לא ברור כמה זמן יימשכו הדיונים. המשפט הקודם נגד דמות בכירה בעולם הבידור - ביל קוסבי, שהואשם בתקיפה מינית - הסתיים ללא הכרעה של המושבעים אחרי שישה ימי התייעצויות, לפני שהתקיים משפט חוזר וקוסבי נשלח לשלוש עד עשר שנות מאסר בספטמבר 2018.