רוב הילדים היו זועקים בפחד אם היו שומעים רעש של פצצות נופלות, אבל בתו בת השלוש של עבדאללה אל-מוחמד, סאלווה, צוחקת. אל-מוחמד ומשפחתו, פליטים סורים שנמצאים בעיצומה של מלחמת האזרחים, נאלצו לברוח מביתם בסרקיב, עיר באזור הכפרי המזרחי של אידליב. הם עברו לגור בבית של חבר בעיירה אחרת במחוז, שם הם עדיין מוקפים בפיצוצים כמעט בלתי פוסקים.

במאמץ להגן על סאלווה מפני הטראומה שחווים ילדים אחרים בקהילה בעקבות המלחמה, הפך אל-מוחמד את הרעשים האימתניים למשחק. בכל פעם שנפלה פצצה, הוא העמיד פנים שהרעש הגיע מזיקוקים או אקדח צעצוע. "היא ילדה שלא מבינה מלחמה," אמר אל-מוחמד לחדשות "Sky". "החלטתי ללמד את סאלווה את המשחק הזה כדי למנוע התדרדרות במצבה הפסיכולוגי וכדי שלא תיפגע ממחלות הקשורות לפחד", אמר האב המודאג.

אב סורי מלמד את בתו להתמודד עם הפחד מההפצצות באמצעות צחוק

האבא הצעיר אמר שהוא ואשתו רצו להפוך את הצלילים המפחידים ל"מקור לאושר" ולאפשר לסאלווה "לשרוד מבחינה פסיכולוגית" כמה שניות לפני שכל פצצה נופלת. כעת, הוא החליט לפרסם סרטון מרגש של המשחק שלימד את סאלווה הקטנה ברשתות החברתיות, שכבר הספיק להפוך לוויראלי. בסרטון, שמציג את הניגוד העוצמתי בין טרור ומלחמה לבין תמימות של ילד, נשמעה סאלווה פורצת בצחוק למשמע קולות הפיצוצים.

הפוסט משך אלפי לייקים ותגובות שהביעו דאגה, עצב ושברון לב למה שחווה המשפחה, אך גם שיבחו את ההורים "הגיבורים" על כך שהצליחו לדכא את הפחדים שלהם עצמם, על מנת שלא יעברו לבתם. תגובה אחת הצביעה על תחושות הפחד שנראות על פניו של אל-מוחמד, רגע לפני שהוא פורץ מצחוק, בעוד שאחרת אמרה "הצחוק של המלאך הקטן הזה חזק הרבה יותר מרעש הפצצה ההיא".

הפצצות של צבא טורקיה בצפון סוריה (צילום: רויטרס)
הפצצות של צבא טורקיה בצפון סוריה (צילום: רויטרס)

משתמשים רבים השוו את נסיבות המשפחה לסרט זוכה האוסקר של רוברטו בניני, "החיים יפים", העוסק באב ובנו השוהים במחנה ריכוז נאצי במלחמת העולם השנייה. בסרט, האב גורם לבנו להאמין שהסבל הקשה של מחנה הריכוז הוא בעצם משחק.

מלחמת האזרחים בסוריה, שנמשכת כבר תשע שנים ארוכות, גורמת לאזרחים רבים לברוח מהמדינה כדי להימלט מהאלימות. לפי דיווחים של האו"ם, כמעט 875,000 סורים, רובם נשים וילדים, ברחו ממתקפות ממשלת סוריה נגד המורדים המוחזקים בצפון-מערב מאז תחילת דצמבר, כולל למעלה מ-40,000 בארבעת הימים האחרונים בלבד.