בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שלישי) את דרישת הפרקליטות והתיר הגשת חוות דעת מטעם ההגנה הקובעות כי מלכה לייפר איננה כשירה לעמוד לדין. עדי הגנה נוספים צפויים להעיד בהמשך ההליך.

אחרי שהגישו בקשה להעדת מומחים וטענו ל"סדקים משמעותיים" בחוות הדעת של פאנל המומחים שביקש לקבוע כי מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין, בית משפט המחוזי בירושלים קיבל, כאמור, את דרישת ההגנה, וקבע כי היא תוכל לסתור את חוות הדעת הרפואית של פאנל המומחים באמצעות מומחים מטעמם ההגנה, ולאחריהם תיבחן האפשרות להעיד עדי הגנה נוספים.

עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד מסרו: "ההחלטה הייתה מתבקשת בעינינו וחבל שהפרקליטות ניסתה לרמוס את זכויותיה של לייפר ולהילחם בבקשה. אנו נערכים לדיון בבית המשפט. על כל הצדדים לנהוג באחריות ולחדול לחלוטין מכול ניסיון לערב קמפיינים פוליטיים שנועדו להפעיל לחץ על בית המשפט ומהווים פגיעה בשיקולי הצדק ובמערכת המשפט הישראלית".

כזכור, במהלך 2008 החלו להתפרסם באוסטרליה תלונות נגד לייפר מצד תלמידות שלמדו בבית הספר החרדי במלבורן אותו ניהלה, שטענו כי היא ביצעה בהן מעשים מגונים והתעללה בהן במשך שנים. בסוף אותה שנה חזרה לייפר לישראל ומצאה מקלט בקהילה החרדית ביישוב עמנואל.

 בעת שהותה בארץ הוגש נגדה כתב אישום באוסטרליה הכולל 74 סעיפי אשמה בגין עבירות מין. היא נעצרה בישראל באוגוסט  2014 ושוחררה למעצר בית בבני ברק. הליך הסגרתה בחזרה לאוסטרליה, החל באותה שנה אך נפסק במהלך 2016, לאחר שנקבע כי היא אינה כשירה לעמוד לדין. כזכור, בתחילת השנה פתחה המשטרה בחקירה נגד גורמים רשמיים, ביניהם שר הבריאות, יעקב ליצמן, בחשד לכך שהתערבו באופן לא חוקי כדי למנוע את ההליך.