ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלא מרבה להתראיין בתקשורת הישראלית, התייחס היום (שלישי) בגלי צה"ל למערכת הבחירות הנוכחית ולמצב הביטחוני, והבהיר כי "אם תהיה הסדרה - השבת הבנים תהיה חלק בלתי נפרד ממנה". נתניהו טען גם כי "ראוי לפרסם את כל הקלטות אשכנזי-מנדלבליט", והוסיף כי "הציבור חייב לקבל את הכל".

"אשכנזי צריך להסביר לציבור מה הוא עשה, לא מבין איך זה עובר בשקט, מה יש לכחול לבן להסתיר?", תהה נתניהו. "אם הם נקיים שיפרסמו הכול לפני הבחירות. אם שקיפות מרבית אז קדימה. שיפתחו הכל. צריך להסיר את צווי הפרסום לפני הבחירות. זו הדרישה של הליכוד ושלי. יש שם הקלטות שאפילו אני במעמדי לא הכרתי". 

לדבריו, "מנהיגי כחול לבן לא פועלים ולא עשו כלום ביחס אלי", המשיך ראש הממשלה. "אני מסוגל לעשות דברים ביעילות, דברים שאף אחד לא עושה. אעבוד 15 שעות במקום 16. הם אמרו שלא אצליח לנהל מדינה בזמן החקירות והצלחתי". 

כשנשאל איך יוכל לנהל מדינה במקביל למשפטו, אמר ראש הממשלה כי הוא "מסוגל לעשות דברים בהיקפים שאף אחד לא עושה".

אשכנזי ומנדלבליט.
אשכנזי ומנדלבליט.


נושא נוסף שאליו התייחס רה"מ הוא התפשטות הקורונה. "מדינת ישראל ערוכה אולי יותר טוב מכל מדינה אחרת", הבהיר נתניהו, שהוסיף: "מחר מתכנסים גורמי הממשלה בבית החולים שיבא לישיבה של כלל גורמי הרפואה בארץ, כדי לדון בהמשך המאמץ שלנו. עד היום הצלחנו למנוע את כניסת הנגיף לארץ, הישג לא מבוטל. מאוד ממליץ ואף דורש מהישראלים ללכת על פי ההוראות. זו אחריות הציבור כולו. הביקורת עלינו היא שבצעדים שעשינו נגד הנגיף אנחנו פוגעים ביחסי החוץ וכלכלת ישראל. הרבה מדינות במערב קיבלו כניסת אנשים עם הנגיף. אנחנו מקיימים קשר עם ממשלת יפן ושמחים שהוציאו את הישראלים הנגועים לטיפול, נקבל אלינו לבידוד את השאר. הנחתי את המכון הביולוגי לנסות לפתח תרופה".