מדינת ישראל החליטה היום (שלישי) להגדיל את מרחב הדיג ברצועת עזה ל-15 מיילים ימיים, ולהוסיף 2000 היתרי כניסה לישראל עבור סוחרים תושבי הרצועה, בסך הכל הכניסה תותר ל-7000 סוחרים. מצה"ל נמסר כי "בתום התייעצות ביטחונית ולאור השקט היחסי בעוטף עזה הוחלט על החזרת הצעדים האזרחיים שהופסקו. המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח, ארגון חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועה".

כזכור, ביום שבת האחרון נמסר מדוברות מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים, כי בתגובה לשיגורים מרצועת עזה אל עבר שטח מדינת ישראל, בוטלו ההקלות שתוכננו לרצועה: "בעקבות ירי הרקטות הערב מרצועת עזה לעבר ישראל, הצעדים האזרחיים שתוכננו כלפי רצועת עזה - הרחבת מרחב הדיג, החזרת 500 היתרי מסחר והחזרת כניסת המלט - מבוטלים. המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח. חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם".

ההחלטה התקבלה לאחר שדובר צה"ל דיווח על שני שיגורים שזוהו מרצועת עזה וגרמו להפעלת אזעקת צבע אדום ביישוב כיסופים שבמועצת אשכול. מדוברות המועצה נמסר כי לא ידוע על נזק או נפגעים ואין שינוי בהנחיות לתושבים. זמן קצר לאחר הירי ועקבותיו, החלו כלי טיס של חיל האוויר לתקוף יעדים באזור מרכז וצפון הרצועה, בין היתר באזור חאן יונס. מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדים אסטרטגיים של ארגון הטרור חמאס במרכז הרצועה. במסגרת התקיפה, הותקף מתחם צבאי של הארגון.