לקראת עלייתה של העונה השלישית של "חתונה ממבט ראשון" במוצ"ש הקרוב ב"קשת 12" בשעה 21:15, החלטנו לחזור לאחת המתמודדות הבולטות של העונה האחרונה, דקלה דאיטי, כדי לשמוע ממנה על המסקנות שלה מההשתתפות, הטיפים שלה למתמודדים ומחיר החשיפה.

איך התוכנית השפיעה עלייך? מה למדת?
"וואו! חוץ מהקטע של האנונימיות, איבדתי את התמימות שלי, נחשפתי להמון דברים טובים ודברים פחות טובים באישיות שלי, זה גם עזר לי לחדד את מה אני רוצה ועל מה אני לא מוכנה להתפשר וכמובן למדתי המון על עצמי בתהליך הזה. לראות את עצמך ברגעים הכי קשים, אתה יכול לנצל את זה לטובתך, זו הזדמנות שמעטים האנשים שזוכים לה".

האם תצפי בעונה החדשה של "חתונה ממבט ראשון?"
"ברור!".

למה לדעתך התוכנית הצליחה כל כך
"העונה השנייה הביאה פן אחר, היו יותר מתמודדים ויותר עניין. בגלל שהיו יותר דמויות והיה יותר קל להזדהות, לאו דווקא אליי, כל אחד מצא מישהו שהזכיר משהו אצלו, זה גם נוגע בדבר הכי רגיש שיש - מערכת יחסים, זוגיות, טעויות, מה אפשר ללמוד מזה. וגם יצר המציצנות, הסקרנות משחק תפקיד".


מכל הזוגות רק שירי ולירן נשארו יחד, את חושבת שלפורמט הזה באמת יש פוטנציאל לעבוד?
"באופן כללי, אני חושב שאפשר ליצור זוגיות ועובדה שזה מצליח בכל העולם. הקהל הישראלי הוא מיוחד וזה נורא תלוי בכמה אנשים פתוחים באים בגישה פתוחה וכמה הם מוכנים לקחת חלק מלא בניסוי הזה, אז אני חושבת שזה יכול להצליח. שירי ולירן הם באמת הזוג-דגל, אבל זה רק מראה שאם מתמידים ובאים מוכנים להליך הזה - זה יכול לקרות, הם הדוגמה לזה".


למה זה לא עבד במקרה שלך ושל אלון?
"אני לא יכולה לדבר בשם אלון, אבל אני יכול להגיד על עצמי. מבחינתי זה לא עבד כי התפשרתי יותר מדי, נתתי יותר מדי, וויתרתי יותר מדי.  הייתי בטוחה שהאדם שמולי יהיה מחויב כמוני, ובדיעבד הטיימינג לא היה נכון והוא נאלץ לעבוד המון, ולא היה זמין לתהליך כמו שאני הייתי. לא הייתי עוברת לראש פינה שוב".

חתונה ממבט ראשון, דיקלה, אלון (צילום: צילום מסך)
חתונה ממבט ראשון, דיקלה, אלון (צילום: צילום מסך)

את בקשר עם אלון
"לא".

יש לך טיפ למשתתפי התוכנית?
"לבוא עם ראש פתוח, לא לפחד לקחת סיכון, לא לפחד להתאהב, ולהאמין, להאמין במומחים, להאמין בהתאמה. זו העצה הכי טובה שאני יכולה לתת".

היית עושה את זה שוב? עונת VIP?
"כן".

חתונה ממבט ראשון, דקלה (צילום: צילום מסך)
חתונה ממבט ראשון, דקלה (צילום: צילום מסך)

הרבה אנשים מהעונה מצאו זוגיות אחרי התוכנית, את כרגע רווקה - למה זה קשור?
"יש את ההנחה הרווחת שזה פותח צ'אקרה, אני לא זכיתי בזה, היא עדיין לא נפתחה לי. יש הרבה סיבות שאני לא בזוגיות. להיות עם מישהו שהיה בתוכנית הזאת מרתיע אנשים, מהחשיפה, ומכל הבאז סביב העניין. אני גם לא מוכנה להתפשר, אני נשארת נאמנה לעצמי".


איך התמודדת עם הטוקבקים?
"בהתחלה היו תגובות מאוד טובות, כי התחלנו מאוד טוב, ואז כשהתחילו הריבים וראו אותי חוזרת כל פעם לאלון. התחיל הנושא של 'גבר מתעלל ואשה מוכה' חטפתי ריקושטים, ועד להיום אני חוטפת, בהקשר של ההחלטה אם להישאר בקשר הזה או לא. רוב האנשים חשבו שאני אשאר, אבל בסופו של יום בחרתי לסיים את זה. רוב התגובות היו תומכות, ובזה בחרתי להתמקד, בתגובות המחבקות. כי תמיד היו אנשים שיגידו דברים רעים, ותמיד הרבה יותר קל לשפוט מישהו שנמצא על המסך. זה לא פגע בי, באתי מוכנה לזה, הרבה אנשים לא מודעים למה שקורה באמת, וזה גם קשור לעריכה".


אפרופו עריכה, אהבת את דקלה שראית על המסך?
"כן. בסופו של יום הייתי הכי כנה ואמתית, הייתי אני. אמרתי לעצמי שאם אני בתהליך הזה אני 150 אחוז, בלי קשר למצלמות ואני חושבת שרואים את זה".