יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נשא הערב (שלישי) דברים בכנס בחירות ברחובות, ואמר כי "זהו יום עצוב למדינת ישראל. אנו לא יכולים להסכים שראש ממשלה, יהיה כזה שמנהל את המדינה במקביל לכך שהוא מנהל שלושה כתבי אישום. נתניהו הולך למשפט. אנחנו נמשיך מכאן".

בהתייחסו לקליטת יוצאי איתופיה אמר גנץ: "מדינת ישראל עשתה דבר לא נכון באופן שבו קלטה את הישראלים יוצאי אתיופיה. לכן, הדרישה שלנו היא להקים ועדת פרלמנטרית שתחקור את האופן שבו נקלטו חברי הקהילה האתיופית. אפשר לשפר את תהליכי הקליטה של הקהילה האתיופית בישראל. אנחנו נגלה אפס סובלנות לגזענות מסוג כלשהו.  נבדוק את תהליכי שיטור היתר בממלכתיות בזהירות. משטרת ישראל בסופו של דבר מבטיחה את הסדר במדינה ואסור לשפוך את התינוק עם המים".

גנץ הוסיף ואמר: "אנחנו יודעים שבאתיופיה ממתינים עוד כמה אלפים שמדינת ישראל הבטיחה לעלות אותם, ואני מתכוון לעלות את כל יתרת הממתינים לארץ. אנחנו נעלה אותם באהבה גדולה".

בנוגע לחינוך אמר יו"ר כחול לבן: "אני הולך לקדם את החינוך בישראל לפני כל דבר אחר. אנו הולכים לפתור את בעיית התשתיות הלאומיות. אני רוצה למחוק את המושג פריפריה גיאוגרפית ולהלחם במושג פריפריה חברתית. נדאג לכל שרותי הרווחה ובהם הבריאות והדאגה לאוכלוסיה המבוגרת. זה קריטי שיהיה להם בטחון כלכלי רפואי ושיהיו חלק פעיל בחברה שלנו. אני מתכוון לשרת את כל אזרחי ישראל אלה שיצביעו לי ואלה שלא יצביעו לי".

לבסוף אמר: "אני לא מתכוון לבוא לפה בעוד עשר שנים ולספר לכם סיפורים. אני מתכוון פשוט לבצע את מה שאני אומר. אז אני מבקש מכם לתת לנו את הכוח להגיע לממשלה ולייצר שינוי. שמעתם ואולי הצבעתם למנחם בגין ז"ל. בגין אמר שכאשר יש שלטון שנמשך יותר מדי זמן הוא מפסיק להיות שלטון של העם והופך לשלטון על העם. אני חושב שהשלטון חייב להיות של העם, לכן הגשנו חוק להגבלת כהונה. אי אפשר לכהן 14 שנה. ישראל לא ממלכה". 

במהלך דבריו של גנץ התפתחה מהומה קטנה באולם שבמרכזה עמד עולה בשם סולומון מלקו. גנץ ירד לקהל להרגיע את הרוחות ואחר כך אפשר לסולומון לעלות לבמה ולומר למיקרופון: "לא באתי לדבר פה היום. אבל מרגע שנכנסתי כל הזמן דחפו אותי. אני לא באתי לדבר נגד בני גנץ", וירד מהבמה.

בני גנץ וסולומון מלקו. צילום: אבשלום ששוני
בני גנץ וסולומון מלקו. צילום: אבשלום ששוני

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיב בכנס הליכוד בראשון לציון לדבריו של יו"ר כחול לבן: "בני גנץ אמר שהיום זה יום עצוב למדינת ישראל, אתם יודעים מתי יהיה יום עצוב? אם תקום ממשלה של בני גנץ שתלויה באחמד טיבי, זה יהיה יום עצוב ולא ניתן שזה יקרה. בני גנץ לא יכול להקים ממשלה בלי אחמד טיבי ואיימן עודה".