גזר דין תקדימי בצה"ל נגד קצין בכיר בשל פגיעה באיכות הסביבה. הקצין הורשע בהתרשלות, לאחר שבית הדין הצבאי קיבל את הסדר הטיעון וגזר עליו קנס כספי ומאסר על תנאי. 

תחילתו של הסיפור ב־2016, בבית הספר להנדסה צבאית בדרום. בעקבות דליפת כ־5,000 ליטר סולר, האירוע דווח, ובשל חשש ממפגע סביבתי קשה - הגיעו צוותים של המשרד להגנת הסביבה והורו על שורת פעולות שיש לבצע כדי לצמצם את הנזק הסביבתי. בין השאר, ההנחיות היו להוציא את האדמה שנפגעה ולהציב ניילונים שיפרידו את האדמה שהוצאה עד לפינויה מהבסיס.

 לאחר שגם ב־2017 לא מילא צה"ל אחר הדרישות, דרשו במשרד להגנת הסביבה בשנית לבצע את ההנחיות. למרות זאת, רק בסוף 2018 צה"ל עשה כנדרש, לאחר תהליכים בירוקרטיים ארוכים.

בעקבות אי־מילוי ההנחיות נפתחה חקירה משותפת למצ"ח ולמשרד להגנת הסביבה, שהסתיימה בהמלצות להעמיד לדין, בין השאר את סגן מפקד הבסיס לשעבר, קצין בדרגת סגן אלוף. הקצין מונה לתפקיד סגן מפקד הבסיס לאחר האירוע, ונודע לו על המפגע הסביבתי מספר חודשים לאחר שנכנס לתפקידו. 

לאחר הגשת כתבי אישום, הגיעו התביעה והסנגוריה הצבאית להבנות לגבי הסדר טיעון, שהתקבל השבוע על ידי בית הדין הצבאי. בעקבות המקרה הוגשו גם כתבי אישום כנגד קצין ונגד אשר היו אחראים אף הם לטיפול הלקוי במפגע. הנגד הורשע בבית הדין הצבאי על סעיף התרשלות במסגרת הסדר טיעון, ונגזר עליו עונש מאסר על תנאי וקנס כספי. משפטו של הקצין הנוסף עדיין לא הסתיים. 

בצה"ל אומרים שחלק מההנחיות קוימו מיד וחלק בשלב מאוחר יותר. הקצין הורשע בגין כך שלא פעל כנדרש, לא דאג לטיפול מלא ומהיר במפגעים ולא מימשו את האחריות המוטלת עליו מתוקף תפקידו.