בכנסת סוערות הרוחות על רקע מחלוקת פנימית בתוך הליכוד לגבי שאלת הארכת חוזהו של היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון. כהונתו של ינון מסתיימת ב 1.4 - פחות משבועיים אחרי השבעת הכנסת ה-23. הליך בחירת יועמ"ש אמור להמשך מספר חודשים. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מציע על כן להאריך את המינוי על פי מינימום הנדרש, לתקופה של  3 חודשים, כדי לתת לכנסת ה-23 את האפשרות לבחור יועמ"ש קבוע, לאחר שוועדת איתור תסיים את עבודתה.

אלא שיו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר מתנגד לכך בתוקף. ח"כ זוהר אמר הבוקר למעריב אונליין כי "אין בכוונתי לקחת חלק בטקס הענקת הצ'ופרים של כחול לבן ליועמ"ש של הכנסת אחרי התנהלותם השערוריתית בכל הנוגע לבקשת החסינות של רה"מ".

מיקי זוהר. קרדיט: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90
מיקי זוהר. קרדיט: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90

בתגובה אמרה ח״כ רויטל סויד (העבודה-גשר-מרצ): "נתניהו נוקם ביועמ"ש לכנסת. כך ייעשה למי שכל חטאו שנהג ע"פ חוק וסירב להתיישר לפי האינטרסים של השליט. זה המסר הבריוני השערורייתי, שרה"מ מבקש להעביר ערב פתיחת משפטו. מבחינתו שלא תהיה דמות משפטית משמעותית בכנסת אחרי הבחירות, אדרבה. ב-2/3 חייבים למנוע ממנו להמשיך לבחוש במערכת המשפט".

כזכור היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון הפך מטרה לחצי הביקורת של מקורבי ראש הממשלה, לאחר שקבע כי אין מניעה להקים בכנסת הנוכחית ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות של בנימין נתניהו, ועדה שבה רוב לכחול לבן וגוש השמאל. כתוצאה מכך נאלץ נתניהו למשוך את בקשת החסינות, מהלך שאפשר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים את כתב האישום נגד נתניהו.

מאז הפך ינון מוקד למתקפה. תחילה טענו בליכוד כי אשתו של איל ינון הייתה שותפה בצוות שהגיש את כתב האישום בתיקי נתניהו ולאחר מכן פרסמו כי ינון נמצא ברשימת עדי התביעה בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

מהליכוד מסרו בשעתו בתגובה כי "אחרי שהתברר שבת זוגו של איל ינון הייתה ממגישי כתבי האישום נגד רה״מ, עכשיו מתברר שיועמ״ש הכנסת הוא עד תביעה בתיקי נתניהו. אייל ינון ובת זוגו נמצאים בניגוד עניינים חמור שמחייב אותם לפסול עצמם מיידית מטיפול בענייני ראש הממשלה נתניהו". עוד טענו כי "הולך ומתברר שכל התהליך בכנסת פסול ומוזהם כחלק מהקמפיין של מפלגת כחול לבן 'רק לא ביבי'".

איל ינון דחה את הטענות כולן ומטעמו הגיבו כי "היועץ המשפטי לכנסת מעולם לא נתן עדות בתיקי ראש הממשלה ומעולם לא העיד נגד ראש הממשלה באף לא אחד מהתיקים והפרשות בהם נחקר. שמו של היועמ״ש לכנסת הוכנס לרשימת העדים בעקבות שיחת רקע לא פורמלית שהתקיימה בכנסת לבקשת המשטרה- בה נתבקש היועץ המשפטי לכנסת לסקור ולהסביר את הליכי החקיקה בכנסת ואת היחס בין הכנסת לוועדת השרים לענייני חקיקה. 

"מדובר אפוא בסקירה כללית שאינה נוגעת לאירוע כזה או אחר. אין בעובדה שאדם נמנה על רשימת עדי התביעה כדי ללמד בהכרח על כך שהוא מעיד נגד ראש הממשלה. הראיה לכך היא שעל רשימת עדי התביעה נמנה גם סנגורו של ראש הממשלה, עו״ד עמית חדד. האם בשל כך הוא פסול או נגוע בניגוד עניינים כלשהו? 4. היועץ המשפטי לכנסת שב ומדגיש, כפי שכבר הודיע, כי אין לו כל כוונה לטפל בבקשת החסינות של ראש הממשלה, אם וכאשר תגיע לדיון בכנסת".

למרות זאת בליכוד מתנגדים כעת להאריך את כהונתו. סוגיית הארכת המינוי של עו"ד ינון טעונה אישור של ועדת הכנסת אולם ח"כ זוהר מתכוון לטרפד זאת.