חברת הכנסת איילת שקד התייחסה הבוקר (רביעי) ב-103FM להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו הוא מעוניין לקיים סדרת עימותי בחירות עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. "אני בעד עימות ובהחלט חושבת שזה דבר טוב, אני דרך אגב הייתי תמיד בעד עימות ומי שמזמין אותי לעימות אני שמחה להתייצב", ציינה בשיחה עם אילה חסון וגולן יוכפז, "אני מוכנה להתעמת עם כל אחד, מי שבא ברוך הבא".

גולן: את חושבת שגנץ יענה תשובה שלילית?
שקד: "אני לא פרשנית לענייני גנץ, הוא כנראה חושב שזה לא משרת אותו, אני חושבת, ותמיד אמרתי, שלציבור מגיע לראות עימות בטח בין מועמדים לראשות ממשלה וראשי מפלגות בכלל".

אילה: שותפה עתידית של גנץ כמו שחשבו אשל ובן גביר כפי שפורסם אתמול?
שקד: "אני לא מתכוונת לשתף פעולה, התקשורת מרימה את עוצמה יהודית כנראה כדי שיישרפו עוד קולות בימין".

איתמר בן גביר (צילום: יהונתן ולצר/TPS)
איתמר בן גביר (צילום: יהונתן ולצר/TPS)

גולן: על פי השיחות שהתפרסמו אתמול, בן גביר ואשל טוענים שתלכו לממשלה בראשות גנץ.
שקד: "עוצמה יהודית לא רלוונטית. אנחנו חלק ממחנה הימין והבהרנו את זה עשרות פעמים, כל הניסיון הזה לנסות ולייצר מציאות אחרת - זו דרך לפגוע בנו. הקשית המפורסמת שנת 2020, זה הכול וזה הסיפור. אם היו משמיעים הקלטות של שיחות סגורות, בינך לבין אדם אחר או ביני ובין אדם אחר, זה תמיד לא הוגן. לא צריך להתייחס לזה".

שקד הדגישה כי מפלגת ימינה, בה היא משמשת כיו"ר משותפת, לא תחבור לגנץ: "התשובה היא לא. אמרנו את זה כבר הרבה מאוד פעמים, אנחנו זה מפלגת הימין האידיאולוגית בכנסת היום, וגם בגוש הימין". היא הדגישה כי "הציבור צריך לדעת שיש שתי אפשרות או ממשלת ימין חרדים או שמאל ערבים". היא טענה כי "זה לא תעמולה זה להסביר לציבור את המציאות". 

גולן: אבל בבחירות הקודמות ניהלתם משא ומתן עם כחול לבן.
שקד: "לא עשינו משא ומתן".

גולן: אז למה בנט מונה להיות שר ביטחון?
שקד: "כי הוא יודע לנהל משא ומתן טוב עם נתניהו. אני אמרתי שבכחול לבן רצו לתת לנו תיקים בכירים, לא נכנסו איתם בכלל למשא ומתן, אמרנו שזה לא על הפרק, וזהו. אני חושבת שהציבור מבין שמי שרוצה ימין זה רק אנחנו כי בסופו של דבר, ימינה, המפלגה שלנו, תדאג להחיל את הריבונות".

גולן: בלי תעמולה.
שקד: "אתה שואל לאיזה ממשלה אני אכנס אז אני עונה. אני זה הימין האידיאולוגי בכנסת. אנחנו נפעל להחלת הריבונות, לעצירת מדינה פלסטינית. לחיזוק הזהות היהודית, לרפורמה במערכת המשפט, עשינו את הדברים האלה ונמשיך. נראה לך שנוכל לעשות את זה עם יעל גרמן או עם עופר שלח?"

אילה: בנט מובך מכך שיצא בהתבטאויות שלא תואמות את הנתונים בפועל?
שקד: "בכלל לא. זה בהחלט ירד, השבוע לא היו בכלל בלונים. החמאס, דרך אגב, הודיע שהוא מפסיק עם זה, אבל אנחנו לא רוצים להסתמך ולהאמין להודעות החמאס. אנחנו מסתכלים רק על מה שקורה בשטח. השבוע יש שקט כמעט מוחלט".

גולן: הנתון שבנט אמר בשבוע שעבר 'הורדנו ב-80%' - לא נכון.
"אני לא יודעת למתי זה נמדד או נאמר, אני מסתכלת על השורה התחתונה. בנט נכנס וקבע ש'דין בלון כדין רקטה', והתחילו לתת על כל בלון תגובה של פגיעה במטרות איכותיות של החמאס. החמאס אמר שהם רוצים להפסיק את הבלונים, אבל זה לא מעניין מה הם אומרים. הם ימדדו כל יום על פי מה שהם עושים. בסופו של דבר, ברור שנצטרך פעולה צבאית רחבה כדי לפתור את הבעיה בעזה, וברור שזה יעשה בזמן שמתאים לנו ובדרך שמתאימה לנו. לא מתי שהחמאס רוצה, או מתי שיש בחירות".

גולן: על דבר אחד כולם מסכימים, בנט ושקד רוצים את נתניהו בחוץ. יש אמת בדברים?
"בנט ושקד רוצים להקים ממשלת ימין. המועמד של מחנה הימין היום זה נתניהו, ולכן אם תשים לב, אנחנו נוהגים באחריות ובאיפוק, ומנסים לעשות מה שאפשר כדי שתקום ממשלת ימין עם 'ימינה' חזקה ושבראשה עומד נתניהו".

גולן: למה לדעתך אתם נוהגים איפוק?
"כי אתה רואה שאנחנו חוטפים מתקפות מצדדים שונים".

היא התייחסה לעדותה של הנשיאה מרים נאור כפי שפורסמה בעיתון 'הארץ' ואמרה: "במשך הרבה מאוד שנים, עשרות שנים, הייתה שותפות בין לשכת עורכי הדין לשופטי בית המשפט העליון והם מינו את מי שהם רוצים. אני באתי ושיניתי את הכללים, עשיתי את השותפות הזאת בין הפוליטיקאים, ביני, לבין לשכת עורכי הדין".

לדבריה, זה היה צעד נכון עבורי על מנת שאוכל לעשות שינוי במערכת המשפט, למנות שופטים עם אוריינטציה יותר לאומית ושמרנית. "אני גאה על המהלך הזה, אני חושבת שמונו בתקופתי 338 שופטות ושופטים, חלקם הגדול שמרנים לאומיים, גיוונו את המערכת, מינינו לראשונה בני העדה האתיופית, שופטת חרדית, שופט חרדי", הסבירה שקד. 

"היה תיאום בין כולם ולצערי זה שהעדויות מתפרסמות זו חרפה", ציינה, "שערורייה שכל עדות שניתנת במשטרה מפורסמת". שקד סיכמה: "לגופו של עניין, ישבנו כל חברי הועדה, רוב המינויים עברו פה אחד בוועדה, לא כולם כמובן אבל רובם. אני חושבת שהמינויים היו טובים. אני נתתי עדות ואני לא נכנסת לפרטים, אם מתפרסמות העדויות תקראו אותן ותראו מה היה".