כוח צה"ל ששהה היום (רביעי) בגבול רצועת עזה זיהה ירי שבוצע על ידי חוליית צליפה של הג’יהאד האיסלאמי מאזור חאן יונס לעבר שטח ישראל. בתגובה בוצע התקיפה נגד אותה חוליית הצליפה להסרת האיום. אין נפגעים לכוחותינו. 

דובר צה"ל אישר את דבר הפעולה: "בהמשך לדיווח על ירי צה"ל לעבר חוליית צליפה, מוקדם יותר היום זיהה כוח צה״ל חוליית צליפה של הג’יהאד האיסלאמי שהתמקמה באזור חאן יונס וירתה לעבר שטח ישראל. כוחות צה"ל וימ"מ שזיהו את החוליה, ירו לעבר החוליה תוך שימוש בתצפיות ואש. זוהתה פגיעה. צה״ל וכוהב"ט ימשיכו לפעול על-מנת לסכל כל פעילות טרור מרצועת עזה לשטח ישראל".

רק אתמול החליטה ישראל להגדיל את מרחב הדיג ברצועת עזה ל-15 מיילים ימיים, ולהוסיף 2000 היתרי כניסה לישראל עבור סוחרים תושבי הרצועה, כך שבסך הכל הכניסה תותר ל-7000 סוחרים. מצה"ל נמסר אמש כי "בתום התייעצות ביטחונית ולאור השקט היחסי בעוטף עזה הוחלט על החזרת הצעדים האזרחיים שהופסקו. המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח, ארגון חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועה". אתמול בבוקר עצרו לוחמי צה"ל חשוד שחצה את גדר המערכת בדרום רצועת עזה לשטח ישראל והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

שר הביטחון נפתלי בנט אמר הבוקר בשיחה עם אראל סג"ל ב-103FM כי "אם בעזה יהיה שקט - יהיה להם טוב, לא יהיה שקט - יהיה להם רע. אני מאשר באופן אישי כל התקפה וכל מטרה. בשקט יהיו סוחרים, ייבוא וייצוא, דייג וכל מה שהם רוצים ולא נפציץ אותם, אבל כשיש בלונים - אנחנו סוגרים את כל העסק הזה ומפציצים להם את הבסיסים. אגב, מפציצים רק בסיסים ומכונות איתור רקטות ובתי חרושת, אני מאשר באופן אישי כל מטרה ואין שם דיונות אני מבטיח לך".